To wielka niespodzianka. Pierwotnie oczekiwano, iż Citroën do wyścigów WTCC przygotuje zupełnie inny model samochodu. Ostatecznie kierownictwo zdecydowało się na promowanie Citroëna C- Elysée, co uznać należy za wielką niespodziankę. C-Elysée WTCC jest pierwszym samochodem zbudowanym według przepisów nowego regulaminu tej serii wyścigowej, przygotowywanego przez FIA na przyszły sezon.

Tym samym Citroën dołaczy do wyścigowej elity. W WTCC startują takie samochody jak: 320 TC, Honda Civic, Chevrolet Cruze, Lada Granta i Seat León. Pod maską Citroëna C-Elysée WTCC znajduje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś.

„Wybór modelu C-Elysée jako bazy do przygotowania wersji wyścigowej do serii WTCC jest mocnym świadectwem naszej woli wykorzystania rywalizacji sportowej jako działania aktywnie wspomagającego rozwój handlowy naszej marki” – podkreślił Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Citroëna.- „Kalendarz Wyścigowych Mistrzostw Świata, obejmujący rundy w Ameryce Łacińskiej, Maroko, Chinach i Rosji, ma zasięg światowy i posłuży nam jako okazja do efektownego pokazania publiczności sportowej C-Elysée – modelu stanowiącego obecnie główne narzędzie naszej polityki rozwoju marki”. „Ze ściśle technicznego punktu widzenia, należało wybrać samochód o nadwoziu trójbryłowym, ponieważ sedany cechują się najlepszymi własnościami aerodynamicznymi. Również z tego powodu wybór modelu C-Elysée doskonale pasował do naszych planów” – dodał Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Racing.- „Wychodząc od tego podstawowego założenia, mogliśmy stosunkowo łatwo stworzyć wersję wyczynową na bazie naszego modelu. Będzie to nasz pierwszy samochód tego typu, dlatego czeka nas wiele prób i testów, które zweryfikują słuszność dokonanych przez nas wyborów. Mamy przed sobą dużo pracy, ale dzięki temu wyzwanie, jakie podjęliśmy, jest dla nas szczególnie ekscytujące”. C-Elysée WTCC, stojący nisko i szeroko na swoich 18-calowych kołach, sprawia imponujące wrażenie. W agresywnej partii przedniej z dolnym spojlerem dominuje grill atrapy z wydatnym logo Citroëna. Sportowego charakteru dodają karoserii mocno poszerzone błotniki przednie i tylne. Potężny spojler na klapie bagażnika ma za zadanie dociskać tylną oś do nawierzchni przy dużych prędkościach.Już w kilka dni po przejechaniu pierwszych metrów, Citroën C-Elysée WTCC rozpoczął program testów badawczo-rozwojowych. Jego pierwsza publiczna prezentacja odbędzie się przy okazji tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12-22 września).Sébastien Loeb po odejściu z WRC, podejmuje różne wyzwania. W 2013 roku wygrał rajd w Monte Carlo i Argentynie, startował McLarenem w FIA GT oraz ustanowił rekord przejazdu w Pikes Peak.

Citroën C-Elysée WTCC – INFORMACJE TECHNICZNE

KONSTRUKCJA Nadwozie samonośne, wzmocnione wielopunktową klatką bezpieczeństwa, spawaną z rur stalowychKaroseria: ze stali i materiałów kompozytowych SILNIKTyp: Citroën Racing - 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiemŚrednica i skok tłoka: 82x75,5 mmPojemność skokowa: 1598 cm3Moc maksymalna: 380 KM przy 6000 obr./min.Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4500 obr./min.Moc jednostkowa z 1 litra pojemności skokowa: 237,8 KM/lRozrząd: dwa wałki rozrządu w głowicy; 4 zawory na cylinderZasilanie: bezpośredni wtrysk mieszanki sterowany systemem Magneti Marelli SPRZĘGŁOTyp: dwutarczowe, z włókna węglowego PRZEKAZANIE NAPĘDUTyp: Napęd przedniSkrzynia biegów: Sekwencyjna, sześciobiegowa Sadev, obsługiwana mechanicznieMechanizm różnicowy: Mechaniczny, samoblokujący HAMULCEPrzód: Tarcze wentylowane o średnicy 380 mm, zaciski 4-tłoczkoweTył: Tarcze wentylowane o średnicy 300 mm, zaciski 2-tłoczkoweRozdział siły hamowania: Regulowany z kabiny ZAWIESZENIETyp: z przodu i z tyłu MacPhersonAmortyzatory: regulowane UKŁAD KIEROWNICZYTyp: przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem hydraulicznym KOŁAWymiary: felgi 10x18”, opony Yokohama Ø 660 x 275 WYMIARY, MASY, POJEMNOŚCIDługość / szerokość: 4577 mm / 1950 mmRozstaw osi: 2700 mmRozstaw kół: 1750 mm (przód i tył)Zbiornik paliwa: 50 litrówMasa: minimum 1100 kg wraz z kierowcą (wymóg przepisów) Wszystko o C-Elysee