Renault nadal propaguje swój program ekologiczny eco2. Samochody z takim oznaczeniem muszą pełnić cztery podstawowe kryteria. Po pierwsze muszą być wyprodukowane zgodnie ze standardem ISO 14001. Po drugie muszą emitować mniej niż 140 gramów CO2 na kilometr lub spalać biopaliwa. Po trzecie 95% wszystkich elementów, z których jest wykonany pojazd można poddać recyklingowi, a po czwarte 5% plastików użytych do produkcji auta ma być wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu.
Koncept, który przedstawi się w Szanghaju podczas Michelin Challenge Bibendum, to zmodyfikowana Dacia Logan z 4-cylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,5 dCi o mocy 63 kW (85 KM). Jednostkę napędową odpowiednio zmodyfikowano, m. in. wymieniono tłoki i wtryskiwacze, tak by silnik mógł spalać biodiesel B30.
Zmiany przeprowadzono także w skrzyni biegów, która otrzymała dłuższe przełożenia. Wpływ na niższe zużycie paliwa ma także zmodyfikowana aerodynamika auta. Współczynnik oporu powietrza cx wynosi teraz 0,29 zamiast 0,36 u seryjnego Logana.
Głównym celem przeprowadzonych modyfikacji było obniżenie zużycia paliwa. Producent podaje, że auto potrzebuje teraz zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km. Oprócz niskiego zużycia paliwa priorytetem było także obniżenie emisji CO2, którego ekologiczny Logan wypuszcza 97 g/km.