Filozofię Colina Chapmana „maksimum mocy przy minimalnej wadze” firma Lotus podciągła do doskonałości i zbudowała nowy bolid o nazwie Lotus 2-Eleven, który właśnie prezentuje w Genewie. Samochód waży zaledwie 670 kg i jest napędzany doładowanym silnikiem 1,8 l z chłodnicą stłoczonego powietrza. Silnik Lotusa oferuje maksymalną moc 188 kW (255 KM) przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 242 Nm przy 7000 obr./min. Silnik zapewnia linearny przydział mocy od niskich obrotów aż po maksymalny poziom 8000 obr./min. Wartości przyśpieszenia i prędkości maksymalnej na razie podawane są jako wstępne. Lotus 2-Eleven powinien przyśpieszać od 0 do 100 km/h w 3,9 s (0-160 km/h w 9,1 s) i osiągać 250 km/h.
Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła poprzez lekką aluminiową 6-stopniową skrzynię biegów. Samochód wyposażono w system kontroli trakcji z możliwością wyłączenia. Zawieszenie bazuje na konstrukcji znanej z modelu Lotus Elise, jednak uległo ono specjalnym modyfikacjom, które dostosowały go do jazd na torze wyścigowym. Lekka karoseria waży zaledwie 40 kg. Szestnasto- (z przodu) i siedemnastocalowe (z tyłu) obręcze ze stopów lekkich otrzymały opony Yokohama w rozmiarach 195/50 R 16 i 225/45 R 17 wyprodukowane specjalnie dla tego modelu. Hamowaniem zajmują się wiercone i chłodzone tarcze hamulcowe z 2-tłoczkowymi zaciskami AP Racing z przodu i pływającymi 1-tłoczkowymi zaciskami Brembo z tyłu.
Produkcja modelu Lotus 2-Eleven rozpocznie się w kwietniu br. w zakładzie Lotusa w Hethel. Na początku dostępna będzie tylko edycja wprowadzająca, obejmująca dwie wersje: jedną z homologacją do zwykłego ruchu drogowego (wyłącznie w Wielkiej Brytanii), drugą przeznaczoną wyłącznie do eksploatacji na zamkniętych torach wyścigowych (bez katalizatora i świateł). Wersja wyścigowa otrzyma dodatkowo pakiet aerodynamiczny.