Lakier auta, to coraz modniejszy czarny mat, który został dla kontrastu przełamany potrójnym, błyszczącym paskiem, który poprowadzono przez całą długość nadwozia. W aucie zastosowano również wykonany z włókna węglowego przedni spoiler, nowe dokładki progów, potężny tylny spoiler oraz ultralekkie, czarne felgi, na które naciągnięto opony Yokohama A048 LTS.
Zmianom uległo nie tylko nadwozie samochodu, ale także wnętrze. Fotele oraz konsola centralna Scury zostały wykonane z carbonu, a lewarek zmiany biegów i dźwignia hamulca ręcznego zostały wykonane z metalu.
Exige Scura ma pod maską znany z Toyoty silnik o pojemności 1,8 l. Czterocylindrowa jednostka z turbosprężarką osiąga moc 260 KM i 236 Nm momentu. Moc przekazywana jest na koła przednie za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni biegów.
Lotus twierdzi, że dzięki użyciu ultralekkich komponentów, udało się pozbyć 10 kg z masy całkowitej pojazdu. Nie jest to może imponujący wynik, ale osiągi samochodu wydają się być wystarczające.
Lotus Exige Scura przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1, a jego prędkość maksymalna wynosi około 245 km/h. Jak na takie osiągi samochód jest także dość ekonomiczny - zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynosić 8,5 l/100 km.
Produkcyjna wersja Scury, którya w Japonii będzie oferowana pod nazwą „Exige Stealth" zostanie ograniczona do jedynie 35 egzemplarzy.
Producent oświadczył, że cena samochodu wahała się będzie w okolicach 60 tys. euro.
źródło: Carscoop
źródło: Carscoop