Lotus wprowadza na rynek australijski model Exige Sport 240 i reklamuje go jako samochód, który nadaje się do codziennej eksploatacji na zwykłych drogach, a zarazem jest doskonałym narzędziem do szaleństw na torze.
Jednostka napędowa bazuje na modelu Exige S, ale otrzymała zmodyfikowany wtrysk paliwa, dzięki czemu uzyskano moc 179 kW (240 KM) i moment obrotowy 230 Nm, podczas gdy Exige S oferuje zaledwie 163 kW (218 KM) i 215 Nm. Za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów C64 napędzane są tylne koła, podobnie jak u innych modeli marki Lotus, jednak po raz pierwszy na rynku australijskim Exige otrzyma dyferencjał samoblokujący i system kontroli trakcji, który kierowca będzie mógł dostosować do swoich potrzeb.
Lotus Exige Sport 240 ma osiągać prędkość maksymalną 249 km/h i rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 4,2 s, a od 0 do 160 km/h w 9,9 s.
Tak radykalnym osiągom odpowiadają oczywiście hamulce. Z przodu zamontowano wentylowane tarcze o średnicy 308 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami AP Racing, z tyłu zastosowano tarcze 288 mm i 1-tłoczkowe zaciski Brembo. Hamulce ukrywają się za 5-ramiennymi kołami ze stopów lekkich O. Z. z oponami Yokohama A048 w rozmiarze 195/50 R 16 z przodu i 225/45 R 17 z tyłu.
Specjalny australijski model dostępny będzie wyłącznie w pomarańczowym lub czarnym kolorze. Pomarańczowe auta otrzymają przedni spojler, płetwy tylnego skrzydła, element karoserii koło tylnych świateł oraz felgi w czarnym kolorze, podczas gdy czarne auta w pomarańczowym kolorze będą miały wyłącznie przedni spojler i płetwy tylnego skrzydła.
Wnętrze Exige Sport 240 wyposażono w dywaniki, klimatyzację i izolację przeciwhałasową oraz zastosowano elementy z pakietu Touring Plus. Fotele obito czarną skórą i pojawiły się na nich pomarańczowe napisy Exige oraz znak marki Lotus. Lotus Exige Sport 240 kosztuje na rynku australijskim 149 990 dolarów australijskich (ok. 345 tys. zł) plus opłaty transportowe i państwowe.