Amerykańska organizacja Consumer Reports National Research Center zapytała 911 nabywców nowych samochodów o to, jakich rozmiarów będzie ich następne auto. Większość klientów (56 proc.) stwierdziło, że planuje kupić ponownie pojazd tej samej wielkości, co obecnie użytkowany. Osoby, które zadeklarowały chęć nabycia mniejszego samochodu (25 proc. ankietowanych), swoją decyzję motywowało mniejszym zużyciem paliwa, tańszą eksploatacją i mniejszym wpływem na środowisko. Wśród badanych 19 proc. stwierdziło jednak, że zamierza kupić większe auto niż obecne. Taką odpowiedź udzielały przede wszystkim osoby w wieku 18-34 lata. Argumentami przemawiającymi za kupnem większego auta jest obszerniejsze wnętrze, lepszy komfort oraz wyższy poziom bezpieczeństwa. Starsi użytkownicy samochodów oraz mieszkańcy północno-wschodniej części USA, gdzie ceny paliwa są wyższe niż w pozostałych regionach, skłaniają się ku autom takim samym jak te, z których teraz korzystają. Badanie pokazało jeszcze jedną rzecz. Więcej ankietowanych kobiet (26 proc.) niż mężczyzn (18 proc.) przeważnie jeździ małymi samochodami, podczas gdy dużo więcej panów (22 proc.) niż pań (6 proc.) wybiera duże pojazdy, np. pick-upy.