- Nowy model przygotowano na 60-te urodziny marki Frankia
- Niestety, do jego prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kategorii C, bo załadowane auto waży 5,5 tony
- Kamper Frankia 1960 nadaje się do użytkowania przez cały rok — ma skuteczną izolację kabiny i wydajne ogrzewanie
- Cena auta bez dodatków to ponad 680 tys. złotych!
- Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
W przypadku większości popularnych kamperów producenci muszą się nieźle nakombinować, żeby na ograniczonej przestrzeni zapewnić jak największy komfort, a przy okazji nie przeszarżować z ceną i z wagą pojazdu. Na szczęście, czasem można i warto zaszaleć! Szczególnie z okazji urodzin, i to nie byle jakich, bo 60-tych!
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoJeśli waga i cena pojazdu grają najwyżej drugoplanową rolę, ale klienci oczekują jak najbardziej dopracowanych rozwiązań technicznych, to kampery marki Frankia mogą być naprawdę świetnym wyborem. Dotyczy to oczywiście także Modelu Frankia 1960 – limitowanej do 60 sztuk edycji specjalnej kampera typu Integra (czyli z szerokim nadwoziem, przygotowanym w całości na potrzeby pojazdu turystycznego, bez widocznych elementów z seryjnego auta dostawczego).
Frankia 1960 — napęd z Fiata Ducato
Układ napędowy modelu 1960 pochodzi z Fiata Ducato w wersji 5,5 t (Frankia jest znana głównie z pojazdów na bazie aut marki Mercedes), ale auto ma trzy osie i obniżaną ramę przygotowaną przez firmę AL-KO, do tego mnóstwo wyposażenia w standardzie — dla osób obeznanych w tej branży cena bazowa modelu wynosząca niespełna 150 tys. euro czyli ponad 680 tys. zł, nie jest wcale wygórowana.
Przedstawiciele firmy Frankia są szczególnie dumni z wysokiej autonomii swoich kamperów. W przypadku modelu 1960 pasażerowie naprawdę długo nie muszą korzystać z infrastruktury kampingowej, m.in. dzięki wygodnej toalecie z dwoma kasetami, wyjątkowo przestronnej łazience i 300 l zapasu wody. Pod względem zasilania pojazd też jest w znacznej mierze niezależny od zewnętrznych źródeł prądu — na pokładzie znajdują się dwa litowe akumulatory o pojemności 110 Ah, do tego trzy panele słoneczne po 110 watów i przetwornica (tzw. pełen sinus).
Frankia 1960 — kamper na zimę i na lato
Model Frankia 1960 jest kamperem w pełni całorocznym — ma ściany ze skuteczną izolacją termiczną (producent daje 11 lat gwarancji na szczelność zabudowy), do tego podwójna podłoga z ogrzewaniem, w której mieszczą się schowki o głębokości od 12 do 34 cm. Dostęp do części bagażowej (garażu) możliwy jest zarówno z wewnątrz, jak i od zewnątrz, przez wygodne klapy. Nawet tak długie przedmioty jak narty czy deski snowboardowe z łatwością znajdą odpowiednie miejsce.
Frankia 1960 — bogate wyposażenie w standardzie
W kwestii wyposażenia standardowego producent nie żałował: oświetlenie LED, zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów, ogrzewanie postojowe, systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, elektrycznie sterowane rolety, zamek centralny, ogrzewanie, markiza o długości aż 5,5 metra. Oczywiście, za dopłatą można mieć więcej, np. zawieszenie pneumatyczne (10 990 euro), piekarnik z grillem (690 euro), sejf.
Frankia 1960 — dane techniczne
Silnik | Fiat MultiJet II 160 |
Moc | 118 kW (160 KM) bei 3500 obr./min |
Pojemność | 2287 cm3 |
Moment obr. | 380 Nm przy 1750 obr./min |
Prędkość maks. | 100 km/h (> 3,5 t) |
Skrzynia biegów/napęd | aut./na koła przednie |
Poj. zbiornika paliwa | 90 l/Diesel |
Długość/Szerokość/Wysokość | 7860/2300/3180 mm |
Rozstaw osi/ogumienie | 3760 mm/225/75 R 16 CP |
Masa własna/ładowność | 4200/1300 kg |
DMC przyczepy hamowanej/niehamowanej | 2000/750 kg |
Materiał nadwozia | Kompozyt wzmacniany włóknem szklanym/Gelcoat |
Izolacja | Thermo Guard Plus |
Powierzchnia łóżka (tył) | 1950 x 2000 mm |
Lodówkozamrażarka | 160 l |
Kuchenka | 3 Palnikowa |
Akumulatory pokładowe | 2x 110-Ah-Lithium |
Zbiornik wody czystej/wody szarej | 300/130 l |
Zapas gazu | 2x 11 kg |
Ogrzewanie | Alde 3020 HE |
Cena (bez dodatków) | ok. 682 500 zł |