Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Luksusowy kamper - lepszy niż apartament?

Luksusowy kamper - lepszy niż apartament?

Frankia — renomowany, niemiecki producent luksusowych kamperów świętuje 60-lecie istnienia firmy i wypuszcza z tej okazji specjalny, limitowany model. Frankia 1960 ma mieć na pokładzie wszystko to, co najlepsze, jeśli waga i cena nie grają roli.

Frankia 1960 – 8 metrów i 5,5 tony luskusu na cały rokŹródło: Auto Bild
  • Nowy model przygotowano na 60-te urodziny marki Frankia
  • Niestety, do jego prowadzenia potrzebne jest prawo jazdy kategorii C, bo załadowane auto waży 5,5 tony
  • Kamper Frankia 1960 nadaje się do użytkowania przez cały rok — ma skuteczną izolację kabiny i wydajne ogrzewanie
  • Cena auta bez dodatków to ponad 680 tys. złotych!
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

W przypadku większości popularnych kamperów producenci muszą się nieźle nakombinować, żeby na ograniczonej przestrzeni zapewnić jak największy komfort, a przy okazji nie przeszarżować z ceną i z wagą pojazdu. Na szczęście, czasem można i warto zaszaleć! Szczególnie z okazji urodzin, i to nie byle jakich, bo 60-tych!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeśli waga i cena pojazdu grają najwyżej drugoplanową rolę, ale klienci oczekują jak najbardziej dopracowanych rozwiązań technicznych, to kampery marki Frankia mogą być naprawdę świetnym wyborem. Dotyczy to oczywiście także Modelu Frankia 1960 – limitowanej do 60 sztuk edycji specjalnej kampera typu Integra (czyli z szerokim nadwoziem, przygotowanym w całości na potrzeby pojazdu turystycznego, bez widocznych elementów z seryjnego auta dostawczego).

Frankia 1960 — napęd z Fiata Ducato

Układ napędowy modelu 1960 pochodzi z Fiata Ducato w wersji 5,5 t (Frankia jest znana głównie z pojazdów na bazie aut marki Mercedes), ale auto ma trzy osie i obniżaną ramę przygotowaną przez firmę AL-KO, do tego mnóstwo wyposażenia w standardzie — dla osób obeznanych w tej branży cena bazowa modelu wynosząca niespełna 150 tys. euro czyli ponad 680 tys. zł, nie jest wcale wygórowana.

Przedstawiciele firmy Frankia są szczególnie dumni z wysokiej autonomii swoich kamperów. W przypadku modelu 1960 pasażerowie naprawdę długo nie muszą korzystać z infrastruktury kampingowej, m.in. dzięki wygodnej toalecie z dwoma kasetami, wyjątkowo przestronnej łazience i 300 l zapasu wody. Pod względem zasilania pojazd też jest w znacznej mierze niezależny od zewnętrznych źródeł prądu — na pokładzie znajdują się dwa litowe akumulatory o pojemności 110 Ah, do tego trzy panele słoneczne po 110 watów i przetwornica (tzw. pełen sinus).

Frankia 1960 — kamper na zimę i na lato

Model Frankia 1960 jest kamperem w pełni całorocznym — ma ściany ze skuteczną izolacją termiczną (producent daje 11 lat gwarancji na szczelność zabudowy), do tego podwójna podłoga z ogrzewaniem, w której mieszczą się schowki o głębokości od 12 do 34 cm. Dostęp do części bagażowej (garażu) możliwy jest zarówno z wewnątrz, jak i od zewnątrz, przez wygodne klapy. Nawet tak długie przedmioty jak narty czy deski snowboardowe z łatwością znajdą odpowiednie miejsce.

Frankia 1960 — bogate wyposażenie w standardzie

W kwestii wyposażenia standardowego producent nie żałował: oświetlenie LED, zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów, ogrzewanie postojowe, systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, elektrycznie sterowane rolety, zamek centralny, ogrzewanie, markiza o długości aż 5,5 metra. Oczywiście, za dopłatą można mieć więcej, np. zawieszenie pneumatyczne (10 990 euro), piekarnik z grillem (690 euro), sejf.

Frankia 1960 — dane techniczne

Silnik Fiat MultiJet II 160
Moc 118 kW (160 KM) bei 3500 obr./min
Pojemność 2287 cm3
Moment obr. 380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maks. 100 km/h (> 3,5 t)
Skrzynia biegów/napęd aut./na koła przednie
Poj. zbiornika paliwa 90 l/Diesel
Długość/Szerokość/Wysokość 7860/2300/3180 mm
Rozstaw osi/ogumienie 3760 mm/225/75 R 16 CP
Masa własna/ładowność 4200/1300 kg
DMC przyczepy hamowanej/niehamowanej 2000/750 kg
Materiał nadwozia Kompozyt wzmacniany włóknem szklanym/Gelcoat
Izolacja Thermo Guard Plus
Powierzchnia łóżka (tył) 1950 x 2000 mm
Lodówkozamrażarka 160 l
Kuchenka 3 Palnikowa
Akumulatory pokładowe 2x 110-Ah-Lithium
Zbiornik wody czystej/wody szarej 300/130 l
Zapas gazu 2x 11 kg
Ogrzewanie Alde 3020 HE
Cena (bez dodatków) ok. 682 500 zł
Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków