Logo
WiadomościAktualnościLuksusowy kamper - lepszy niż apartament?

Luksusowy kamper - lepszy niż apartament?

Frankia — renomowany, niemiecki producent luksusowych kamperów świętuje 60-lecie istnienia firmy i wypuszcza z tej okazji specjalny, limitowany model. Frankia 1960 ma mieć na pokładzie wszystko to, co najlepsze, jeśli waga i cena nie grają roli.

Posłuchaj artykułu

00:00 / 00:00
Audio generowane przez AI (ElevenLabs) i może zawierać błędy
Frankia 1960 – 8 metrów i 5,5 tony luskusu na cały rok
Zobacz galerię (18)
Auto Bild
Frankia 1960 – 8 metrów i 5,5 tony luskusu na cały rok

W przypadku większości popularnych kamperów producenci muszą się nieźle nakombinować, żeby na ograniczonej przestrzeni zapewnić jak największy komfort, a przy okazji nie przeszarżować z ceną i z wagą pojazdu. Na szczęście, czasem można i warto zaszaleć! Szczególnie z okazji urodzin, i to nie byle jakich, bo 60-tych!

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Jeśli waga i cena pojazdu grają najwyżej drugoplanową rolę, ale klienci oczekują jak najbardziej dopracowanych rozwiązań technicznych, to kampery marki Frankia mogą być naprawdę świetnym wyborem. Dotyczy to oczywiście także Modelu Frankia 1960 – limitowanej do 60 sztuk edycji specjalnej kampera typu Integra (czyli z szerokim nadwoziem, przygotowanym w całości na potrzeby pojazdu turystycznego, bez widocznych elementów z seryjnego auta dostawczego).

Frankia 1960 — napęd z Fiata Ducato

Układ napędowy modelu 1960 pochodzi z Fiata Ducato w wersji 5,5 t (Frankia jest znana głównie z pojazdów na bazie aut marki Mercedes), ale auto ma trzy osie i obniżaną ramę przygotowaną przez firmę AL-KO, do tego mnóstwo wyposażenia w standardzie — dla osób obeznanych w tej branży cena bazowa modelu wynosząca niespełna 150 tys. euro czyli ponad 680 tys. zł, nie jest wcale wygórowana.

Przedstawiciele firmy Frankia są szczególnie dumni z wysokiej autonomii swoich kamperów. W przypadku modelu 1960 pasażerowie naprawdę długo nie muszą korzystać z infrastruktury kampingowej, m.in. dzięki wygodnej toalecie z dwoma kasetami, wyjątkowo przestronnej łazience i 300 l zapasu wody. Pod względem zasilania pojazd też jest w znacznej mierze niezależny od zewnętrznych źródeł prądu — na pokładzie znajdują się dwa litowe akumulatory o pojemności 110 Ah, do tego trzy panele słoneczne po 110 watów i przetwornica (tzw. pełen sinus).

Frankia 1960 — kamper na zimę i na lato

Model Frankia 1960 jest kamperem w pełni całorocznym — ma ściany ze skuteczną izolacją termiczną (producent daje 11 lat gwarancji na szczelność zabudowy), do tego podwójna podłoga z ogrzewaniem, w której mieszczą się schowki o głębokości od 12 do 34 cm. Dostęp do części bagażowej (garażu) możliwy jest zarówno z wewnątrz, jak i od zewnątrz, przez wygodne klapy. Nawet tak długie przedmioty jak narty czy deski snowboardowe z łatwością znajdą odpowiednie miejsce.

Frankia 1960 — bogate wyposażenie w standardzie

W kwestii wyposażenia standardowego producent nie żałował: oświetlenie LED, zbiornik paliwa o pojemności 90 litrów, ogrzewanie postojowe, systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy, elektrycznie sterowane rolety, zamek centralny, ogrzewanie, markiza o długości aż 5,5 metra. Oczywiście, za dopłatą można mieć więcej, np. zawieszenie pneumatyczne (10 990 euro), piekarnik z grillem (690 euro), sejf.

Frankia 1960 — dane techniczne

SilnikFiat MultiJet II 160
Moc118 kW (160 KM) bei 3500 obr./min
Pojemność2287 cm3
Moment obr.380 Nm przy 1750 obr./min
Prędkość maks.100 km/h (> 3,5 t)
Skrzynia biegów/napędaut./na koła przednie
Poj. zbiornika paliwa90 l/Diesel
Długość/Szerokość/Wysokość7860/2300/3180 mm
Rozstaw osi/ogumienie3760 mm/225/75 R 16 CP
Masa własna/ładowność4200/1300 kg
DMC przyczepy hamowanej/niehamowanej2000/750 kg
Materiał nadwoziaKompozyt wzmacniany włóknem szklanym/Gelcoat
IzolacjaThermo Guard Plus
Powierzchnia łóżka (tył)1950 x 2000 mm
Lodówkozamrażarka160 l
Kuchenka3 Palnikowa
Akumulatory pokładowe2x 110-Ah-Lithium
Zbiornik wody czystej/wody szarej300/130 l
Zapas gazu2x 11 kg
OgrzewanieAlde 3020 HE
Cena (bez dodatków)ok. 682 500 zł
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium