Sprzedaż elektrycznego "malucha" rozpoczęła się w 17 sklepach w całej Japonii, łącznie z prefekturami Tokio, Kanagawa i Saitama.

W ramach programu "inteligentny dom", Yamada Denki rozlokuje dodatkowych sprzedawców specjalizujących się w pojazdach elektrycznych w 17 sklepach, które już teraz uczestniczą w programie sprzedaży samochodów. Wszystko to ma na celu zwiększenie sprzedaży.

Co więcej, firma podejmie aktywne działania z zakresu PR, tworząc 4 grudnia specjalną halę wystawienniczą dla modelu i-MiEV w sklepie Techland Yokohama Izumi, a także zaoferuje klientom kompleksowe rozwiązania w postaci instalacji systemów energii słonecznej w stacjach ładowania oraz organizacji imprez, takich jak jazdy testowe.

Bodźcem do rozpoczęcia działań był projekt E-Kizuna, który realizowano w kwietniu tego roku w Saitamie w czasie, gdy obie firmy uczestniczyły w "Pierwszym forum E-Kizuna w Saitamie". Podczas spotkania, przedstawiciele zarówno MMC, jak i Yamada Denki omawiali plany sprzedaży pojazdów elektrycznych w sklepach z elektroniką dochodząc do wniosku, że promocja i popularyzacja samochodów EV odgrywa ważną rolę w ograniczaniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

W przyszłości pojazdy EV będą pełniły rolę źródeł energii i odegrają ważną rolę w dostarczaniu i wykorzystywaniu energii elektrycznej w gospodarstwach domowych. Poprzez rozpoczęcie sprzedaży samochodów elektrycznych, Yamada Denki aktywnie promuje rozwiązania z zakresu programu "inteligentny dom".

Koncern MMC zaprezentował model i-MiEV w Japonii w lipcu 2009 roku, podczas gdy samochód wszedł do sprzedaży detalicznej w kwietniu tego roku. Do tej pory w ręce klientów z Japonii trafiło już około 3000 sztuk tego ekologicznego auta.

Popularyzacja samochodów elektrycznych wymaga stworzenia niekonwencjonalnej kategorii pojazdów oraz wdrożenia nowych, niestandardowych inicjatyw wykraczających poza granice przemysłu motoryzacyjnego. Tym samym, współpraca z firmami sprzedającymi elektronikę, które są w stanie zaoferować nowe pomysły odnośnie wykorzystania aut EV w codziennym życiu, nabiera większego znaczenia.