Auto Świat Wiadomości Aktualności Maserati rozpoczyna marsz na południe

Maserati rozpoczyna marsz na południe

Grupa samochodów Premium jest jedną z najszybciej rozwijających się w Polsce. Od dwóch lat miejsce w tej grupie zajmuje Maserati. Legendarna marka, która od stu lat produkuje luksusowe samochody o sportowym zacięciu, rozpoczęła od jednego salonu w Piasecznie koło Warszawy. Wszystko wskazuje na to że rozpocznie ekspansję na południu Polski, gdzie coraz częściej pojawiają się salony marek wyższej klasy.

Maserati Alfieri (Genewa 2014)
Onet
Maserati Alfieri (Genewa 2014)

W najbliższy weekend w Krakowie, pojawi się kawalkada samochodów Maserati, które można będzie oglądać przy Muzeum Inżynierii Miejskiej. Wiesław Litewski Dyrektor sprzedaży Maserati Polska wyjaśnia, że: "W ostatnim czasie w Małopolsce znacznie zwiększyło się zainteresowanie samochodami Maserati. Otrzymujemy liczne telefony i listy z pytaniami o nasze samochody. Możemy też pochwalić się całkiem sporą grupą klientów z tego regionu."

Dlatego właśnie tam zdecydowaliśmy się zaprezentować 4 nasze główne modele. W dniach 20 i 21 marca na placu przy Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie będzie można zobaczyć Quattroporte SQ4, Ghibli SQ4, Ghibli Diesel i GranTurismo Sport. Ciekawą i całkowicie nową ofertą jest Ghibli z silnikiem dieslowskim. Zarówno diesel, jak i wersja Q4 po raz pierwszy zostały wprowadzone do modeli Maserati w 100-letniej historii firmy.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Wspomniany silnik Diesla Maserati wywołał spore poruszenie. Dla wielu takie połączenie to profanacja. Samochody o sportowym zacięciu i niepowtarzalnym brzmieniu silników benzynowych miały być zastąpione jednostkami wysokoprężnymi jak w ciężarówkach. Dyrektor Wiesław Litewski wyjaśnia, że silniki Diesla są tylko uzupełnieniem oferty i nie zastąpią kultowych jednostek benzynowych. Poza tym napęd dieslowski tak nietypowy dla firmy, której samochody od zawsze kojarzone były z wyczynową benzyną, zapewnia również doznania odpowiadające oczekiwaniom kierowanym do tej marki. Zachowany został piękny dźwięk silnika, utrzymane osiągi i dodatkowo (jeśli kogoś to interesuje przy tej marce) wysoki poziom ekonomii.

Maserati była, jest i pozostanie marką niszową. Przez lata, roczna produkcja wynosiła około 6500 aut, po uruchomieniu w roku 2012 nowej fabryki Giovanni Agnelli w Turynie, gdzie budowane są modele Quattroporte i Ghibli, wg planów producenta, do roku 2017 produkcja ma osiągnąć pułap 75 tys. sztuk samochodów rocznie.

Będzie to jednak nadal produkcja niszowa, gdy porówna się ją do konkurencyjnych marek niemieckich z tego segmentu, gdzie cyfry zbliżają się do 2 mln sztuk rocznie.

W osiągnięciu zaplanowanej ilości 75 tys. sztuk rocznie wielką rolę ma odegrać pierwszy SUV w historii Maserati (Levante), którego światowa prezentacja jest zapowiedziana na początek przyszłego roku. Dużą rolę w utrwalaniu atrakcyjnego wizerunku firmy ma odegrać najnowszy, już pokazywany na różnych targach model Alfieri, teraz okrzyknięty najpiękniejszym samochodem sportowym i już kolekcjonujący nagrody, jeszcze zanim się ukazał w ofercie handlowej. Co ciekawe wg nieoficjalnych wiadomości, w Polsce znalazł się ktoś, tak zainteresowany Maserati Alfieri, kto pomimo tego, że nie zna daty uruchomienia seryjnej produkcji, ceny i nie wie, jak będzie wyposażony zarezerwował już pierwszy taki model. Maserati kupuje się emocjami i w tym przypadku to powiedzenie się potwierdza.

Czy zatem dotychczasowi liderzy klasy premium mają się czego bać? Czy Maserati pomiesza szyki w tym segmencie, gdzie królują Mercedesa, Audi czy BMW? Czas pokaże, a na razie wyraźnie widać ekspansje na południe Polski.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków