Kluczem do pokonania mocniejszych rywali może być niska waga i znakomite własności jezdne, z czego słynie ten najpopularniejszy roadster na świecie. Taki cel postawili sobie właśnie inżynierowie zespołu Jota Sport – stworzyć najlżejszą i najszybszą Mazdę MX-5.
Jak pomyśleli, tak zrobili. Przygotowany przez nich samochód waży tylko ok. 850 kg. W celu zbicia masy usunięto zbędne wyposażenie, a drzwi oraz deskę rozdzielczą wykonano z włókna węglowego. Zastosowano także szyby z poliwęglanu. Poza tym auto wyposażono w niezbędny, wyścigowy ekwipunek w postaci m.in.: klatki bezpieczeństwa, kubełkowych foteli czy zamszowej sportowej kierownicy. Nie zapomniano również o wyczynowych hamulcach, zawieszeniu, felgach i oponach.
Pod maską ekstremalna MX-5-tka ma aż 275 KM. Taka moc pochodzi ze zmodyfikowanego silnika 2.0, który standardowo generuje 160 KM. Napęd przenosi sekwencyjna, 6-stopniowa skrzynia biegów z łopatkami do zmiany przełożeń. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w blisko 3 s! Prędkość maksymalna to ponad 250 km/h.
W tym sezonie w barwach drużyny Mazdy za kierownicą MX-5 GT zasiądą: kierowca wyścigowy Mark Ticehurst oraz dziennikarz magazynu Auto Week – Owen Mildenhall. Sezon MSA British Endurance Championship 2011 rozpoczyna się 26 marca, a kończy 19 listopada (łącznie 10 wyścigów).