Dywizja samochodów osobowych niemieckiego koncernu Daimler AG Mercedes-Benz Cars, która obejmuje marki Mercedes-Benz, Smart i Maybach zakomunikowała, że w zeszłym roku zwiększyła sprzedaż swoich samochodów do 1,29 mln egzemplarzy, oznacza to wzrost o 2% w stosunku do roku 2006. Najlepiej powodziło się marce Mercedes-Benz, która sprzedała w zeszłym roku 1,19 mln samochodów, czyli o 3,2% więcej niż w roku 2006. Smart natomiast zmniejszył sprzedaż o całych 10 procent. Maybach sprzedał w zeszłym roku taką samą ilość samochodów jak w roku 2006, w sumie 400 sztuk.

Najlepiej powodziło się modelowi klasy C, który w zeszłym roku odnotował wzrost o 57% do poziomu 261 500 sprzedanych samochodów. Sedan klasy C trafił na rynek w marcu, kombi sprzedawane jest od grudnia. Dobrze powodziło się także modelom z segmentu SUV, których sprzedano 180 100 egzemplarzy, czyli o 6,3 procent więcej niż w roku 2006.

Największy wzrost sprzedaży Mercedes odnotował w Azji, gdzie sprzedano o 9,7% więcej, co daje w sumie 142 700 pojazdów. Nienajgorszy wynik firma uzyskała także na stagnującym rynku amerykańskim. W USA spółka zwiększyła sprzedaż o 2,2% do poziomu 253 400 samochodów. Na rodzimym rynku doszło do spadku sprzedaży o 3,5% do 341 800 pojazdów.