Za oznaczeniami E 200 CGI ukrywa się czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1,8 l, który ma moc 135 kW i jest on o 15 kW słabszy od dotychczasowego podstawowego E 250 CGI. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 8,5 sekundy oraz prędkość maksymalną 232 km/h. Średnie zużycie paliwa 7,2 l/100 km, jest o 0,1 l mniejsze niż w E 250 CGI. Zamiast przekładni automatycznej ma sześciostopniowa przekładnię manualną.
Turbodiesel E 200 CDI ma pojemność skokową 2,2 litra. Ma moc 100 kW, a wiec o 25 kW mniej niż E 220 CDI w silniku o tej samej pojemności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,2 sekundy, a prędkość maksymalna osiąga 210 km/h. Średnie zużycie paliwa to 5,2 l/100 km oleju napędowego, a więc o 0,1 l mniej.
Oba nowe silniki spełniają normę emisji szkodliwych spalin Euro 5 i są wyposażone w system BlueEfficiency. Cena diesla E200 CDI na rynku niemieckim wynosi 38.735 Euro, a benzynowy E200 CGI będzie kosztował od 39.508 Euro.