Nazwa wyróżnienia nawiązuje do pracowników pogotowia drogowego ADAC, poruszających się w pomalowanych na charakterystyczny kolor samochodach i spieszących z przyjazną pomocą.

"Żółty Anioł" dla Klasy E został wręczony w obecności prezydenta Niemiec, Horsta Köhlera, oraz gości ze sfer gospodarczych i politycznych w monachijskim kościele Allerheiligen - Hofkirche.

"Żółty Anioł" – wyróżnienie za osiągnięcia, uchodzące za Oscara przemysłu motoryzacyjnego – zostało przyznane przez ADAC już po raz szósty. Konsumenci cenią ten znak jakości, traktując go jako cenną wskazówkę, gdyż przy podejmowaniu decyzji o kupnie obok designu i wizerunku marki istotną rolę odgrywają takie kryteria, jak relacja cena-korzyści, funkcjonalność, ekonomiczność, bezpieczeństwo i ekologia.

O nagrodę walczyło 47 samochodów, które zadebiutowały na rynku w 2009 roku. Możliwość oddania głosu w największym niemieckim konkursie motoryzacyjnym miało około 19 milionów czytelników czasopisma "ADAC Motorwelt" oraz wszyscy odwiedzający witrynę internetową automobilklubu oraz salon samochodowy IAA 2009 we Frankurcie.

Pierwsze miejsce w wyborach ulubionego samochodu Niemiec zdobył z wyraźną przewagą Mercedes-Benz Klasy E, a osiągnięcie zostało uhonorowane przez największy europejski automobilklub przyznaniem "Żółtego Anioła 2010". Uzupełnieniem sukcesu Mercedes-Benz było zdobycie drugiego miejsca w kategorii "Ulubiona marka".

Klasa E jest modelowym przykładem realizacji podstawowych wartości marki, jak bezpieczeństwo, komfort i jakość. Wyjątkową pozycję Klasy E podkreślają udziały rynkowe w kategorii limuzyn Premium-Business, wynoszące około 60 procent w Niemczech i 40 procent w Europie Zachodniej. W ubiegłym roku Mercedes-Benz sprzedał na świecie ponad 200.000 egzemplarzy Klasy E.

Od chwili wprowadzenia na rynek w marcu 2009 roku Klasa E zachwyca między innymi dynamicznym designem, innowacyjną technologią, przykładowym komfortem i dużą ekonomicznością. Przyczynia się do tego dziesięć jednostek napędowych, benzynowych i wysokoprężnych, w klasach mocy sięgających od 100 do 386 kW (136 do 525 KM).

Ponadto Klasa E oferuje unikatową kombinację systemów wspomagania kierowcy, obejmującą na przykład funkcję rozpoznawania zmęczenia kierowcy, adaptacyjnego asystenta świateł drogowych, czy tempomat z funkcją kontroli odstępu, który w razie rozpoznania grożącej kolizji, współdziałając z hamulcami PRE-SAFE®, jest w stanie samoczynnie zainicjować pełne hamowanie.

Kolejną konkurencją, w której Klasa E ustanawia standardy, jest komfort podróżowania na długich trasach. Cecha ta wyróżnia również inne samochody z klasy wyższej: Klasę E coupé, Klasę E kombi i Klasę E kabriolet, która właśnie zadebiutowała na światowym rynku.

Za wyjątkową pozycję na rynku najnowszy Mercedes-Benz Klasy E zdobył już wiele wyróżnień:

• Czytelnicy branżowego pisma "Auto Zeitung" przyznali mu tytuł najlepszej limuzyny klasy wyższej w formie nagrody Auto Trophy 2009.• Około 100 000 czytelników AUTO BILD uhonorowało go tytułem najpiękniejszego samochodu Niemiec.• Zdobył renomowaną nagrodę „EuroCarBody Award 2009“.• Otrzymał nagrodę magazynu Diners Club za "najlepszy stosunek ekonomika-osiągi".• Został wyróżniony austriacką nagrodą branżową "Gro�er Österreichischer Automobilpreis" jako ulubiona limuzyna klasy Premium. Ponadto niezależny instytut badań rynkowych Bähr & Fess Forecast stwierdził, że nowa Klasa E Mercedesa będzie najbardziej stabilnym pod względem wartości modelem w klasie wyższej, osiągając w tym segmencie najwyższy wskaźnik cenowy przy odsprzedaży po trzyletniej eksploatacji.

Po raz kolejny potwierdziło to tradycyjną cechę pojazdów marki Mercedes-Benz – trwałe utrzymywanie wysokiej wartości rynkowej.