Logo
WiadomościAktualnościMercedes-Benz M: facelifting stuttgarckiego SUV-a

Mercedes-Benz M: facelifting stuttgarckiego SUV-a

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Aktualna generacja Mercedesa klasy M produkowana jest od kwietnia 2005, a dotychczas powstała w liczbie 300 tys. egzemplarzy. Po trzech latach przyszedł czas na odmłodzenie popularnego SUV-a z „celownikiem” na masce.

Mercedes-Benz M: facelifting stuttgarckiego SUV-a
Zobacz galerię (25)
Auto Świat
Mercedes-Benz M: facelifting stuttgarckiego SUV-a

Na pierwszy rzut oka zmiany widoczne są na przedniej części auta. Grill jest teraz większy i obejmuje trzy poziome perforowane listwy w srebrnym kolorze. W wypadku wersji ML 63 AMG atrapa otrzymała chromowane listwy, zmienił się także przedni zderzak z prostokątnym wlotem powietrza.

Lampy mają wyraźniejszy kształt, przede wszystkim wyróżniają się przełamaniem dolnej krawędzi. Lampy przeciwmgielne umieszczono teraz bliżej krawędzi zewnętrznych, a design wlotów powietrza i imitacja panelu chroniącego podwozie optycznie poszerzają karoserię.

Zmieniono również kształt tylnego zderzaka, z którego wychodzą dwie owalne lub dwie prostokątne końcówki wydechu. Przestylizowane tylne lampy otrzymały przyciemnione kierunkowskazy i światła cofania, można także zamówić lampy z czystymi kloszami i diodami LED. Nowe lusterka wsteczne są w odmłodzonej klasie M większe.

We wnętrzu znajdziemy nową czteroramienną kierownicę z chromowanymi dolnymi ramionami i manetkami skrzyni biegów w standardzie. Deska rozdzielcza i boczki drzwi obito specjalną skórą Artico, do wyboru są trzy rodzaje drewnianych paneli ozdobnych. Nowe fotele o bardziej sportowym profilowaniu opcjonalnie można wyposażyć w pas lędźwiowy elektronicznie regulowany w czterech kierunkach.

Multimedialną elektronikę pokładową reprezentują trzy rodzaje jednostki Command, którą można wyposażyć w tuner telewizyjny i odtwarzacze DVD z displejami dla podróżnych jadących z tyłu. Za dopłatą system można dopełnić o sterowanie głosowe Linguatronic czy 610-wattowy zestaw audio Harman Kardon. Za pośrednictwem złącza aux-in można podłączyć przenośne odtwarzacze multimedialne, nie brakuje również technologii bluetooth.

O bezpieczeństwo pasażerów dba system Pre-Safe, który po raz pierwszy zaprezentowano w klasie S, oraz zagłówki Neck-Pro.

Dla odmłodzonej klasy ML przygotowano pięć silników w zakresie mocy 140-285 kW (190-388 KM). Na szczycie oferty stanie ML 63 AMG oferujący 375 kW (510 KM). Wszystkie silniki połączono z automatem 7G-Tronic i napędem na wszystkie koła 4Matic. Silniki zadowalają się mniejszą ilością paliwa, średnio o ok. 0,4 l/100 km mniej.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: