Nowy rok modelowy oznaczał dla klasy R facelifting, który przybliżył stylistykę wszystkich wersji do topowej odmiany AMG. Pojawiła się wersja z napędem na tylną oś oraz wersja silnikowa R 280 z 6-cylindrową jednostką o mocy 170 kW (231 KM), natomiast z oferty znikła najmocniejsza wersja R 63 AMG. Na model Mercedes-Benz R 63 AMG nie będą już przyjmowane zamówienia, jednak producent nie podał oficjalnego powodu zakończenia produkcji.
Silnik oznaczony symbolem 63 AMG w serii R miał pojemność 6208 cm3, produkował 375 kW (510 KM) przy 6800 obr./min, maksymalny moment obrotowy wynosił 630 Nm przy 5200 obr./min, jednak już przy 2000 obr./min oferował 500 Nm. Siła napędowa przenoszona była na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowego automatu AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Krótka wersja nadwoziowa modelu Mercedes-Benz R 63 AMG przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 5 s, długa o 0,1 s wolniej. Prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h.
Po ukończeniu produkcji wersji R 63 AMG najmocniejszą odmianą będzie R 500 o mocy 285 kW (388 KM).