Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Mercedes-Benz R: dwa nowe modele i podwyższenie komfortu

Mercedes-Benz R: dwa nowe modele i podwyższenie komfortu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mercedes poszerzy gamę modeli klasy R o dwie nowe wersje. Podstawową wersją będzie teraz model R 280 CDI 4MATIC, wersją topową stanie się już wcześniej prezentowany R 63 AMG 4MATIC, dzięki temu oferta rozrosła się do pięciu wersji.

Mercedes-Benz R: dwa nowe modele i podwyższenie komfortuŹródło: Auto Świat

Mercedes poszerzy gamę modeli klasy R o dwie nowe wersje. Podstawową wersją będzie teraz model R 280 CDI 4MATIC, wersją topową stanie się już wcześniej prezentowany R 63 AMG 4MATIC, dzięki temu oferta rozrosła się do pięciu wersji.

Sześciocylindrowa jednostka wysokoprężna o pojemności 2987 cm3 będzie nosiła skromne oznaczenie R 280 CDI 4MATIC, z którego można wywnioskować standardowy napęd na 4 koła. Najwyższa moc diesla w układzie V z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami systemu common-rail (max. ciśnienie wtrysku paliwa wynosi 1600 bar) wynosi 190 KM (140 kW) przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 440 Nm dostępny jest między 1400 a 2800 obr./min. By samochód produkował jak najmniej spalin, zastosowano dwa katalizatory utleniające oraz filtr cząstek stałych. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje autu 9,8 s, a spalanie w cyklu mieszanym wynosi 9,3 l/100 km, co pozwala autu z 80-litrowym bakiem przejechać ok. 850 km. Również najsłabszy model dostarczany będzie z 7-stopniową przekładnią 7G-TRONIC z drążkiem sterującym na kolumnie kierownicy. Mercedes-Benz R 280 4MATIC będzie dostępny wyłącznie z krótszym rozstawem osi (2980 mm).

Najmocniejszą wersją klasy R stanie się już przez jakiś czas zapowiadany model R 63 AMG 4MATIC. Obok mocnych 8-cylindrowców R 500, AMG oferuje pewną wartość dodaną. Pojemność silnika oznaczonego symbolem 63 AMG tak naprawdę wynosi 6208 cm3, to jednak będzie przeszkadzało niewielu osobom, które będą wykorzystywały jego moc 510 KM (375 kW) przy 6800 obr./min. Najwyższy moment obrotowy tego wolnossącego silnika wynosi 630 Nm przy 5200 obr./min, jednak już od 2000 obr./min dostępne jest ponad 500 Nm. Moc jest przenoszona na wszystkie koła za pośrednictwem zmodyfikowanej 7-stopniowej przekładni, którą w tym modelu nazwano AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC. Zmieniać biegi można za pomocą przycisków na kierownicy.

Krótsza wersja R 63 AMG przyśpiesza do setki w 5 sekund, długiej zajmuje to o jedną dziesiętną sekundy więcej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Mercedes-Benz R standardowo wyposażono w napęd na wszystkie koła z elektrycznie sterowanym systemem przeciwpoślizgowym 4ETS, ESP i tylnym zawieszeniem AIRMATIC. W wersji topowej AIRMATIC dostępny jest na obu osiach, w pozostałych modelach dostępny za dopłatą.

Nowością w tym modelu są światła stopu, które podczas ostrego hamowania zamiast świecić migają. Według badań Mercedesa kierowcy reagują na takie światła o 0,2 s szybciej niż na klasyczne światła stopu, co przy hamowaniu z prędkości 100 km/h może oznaczać zmniejszenie drogi hamowania o 5,5 m. Światła stopu przy awaryjnym hamowaniu migają pięć razy szybciej od kierunkowskazów.

Z luksusowych limuzyn klasa R zapożyczyła aktywny tempomat DISTRONIC, system głosowej obsługi telefonu i innych urządzeń LINGUATRONIC, kamerę wsteczną, wentylowane fotele, zdalnie sterowane ogrzewanie wnętrza pojazdu czy podgrzewaną kierownicę. W ofercie znajdą się również sportowe fotele, wiele elementów dekoracyjnych, ospoilerowanie czy 19-calowe obręcze ze stopów lekkich z oponami 255/50 R 19.

Robert Rybicki
Powiązane tematy:MercedesWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków