„Mercedes-Benz TV” będzie nadawać w języku niemieckim i angielskim, zaś sama inicjatywa na nowo zdefiniuje pojęcie firmowej komunikacji on line. W ramach oferowanej usługi będzie można obejrzeć cotygodniowy magazyn informacyjny, który poprowadzi Tanja Bülter, reporterka telewizji RTL. Program będzie trwał ok. 20 minut i obejmie prezentację wiadomości „z życia” Mercedesa, a także pozwoli zawrzeć bliższą znajomość ze światem marki. Internauci będą mogli również oglądać, nadawane 24 godziny na dobę, kanały tematyczne poświęcone stylowi życia, autom, silnikom i sportom motorowym, historii i legendzie oraz nowinkom technicznym. W przyszłości za pośrednictwem Mercedes-Benz TV pokazywane będą również na żywo światowe premiery na targach motoryzacyjnych.

„Mercedes-Benz TV to nowy i do tego bardzo emocjonalny kanał komunikacji otwarty dla naszych klientów i każdego, kogo interesuje marka,” mówi Olaf Goettgens, wiceprezes Brand Communications Mercedes-Benz Passenger Cars (działu komunikacji marki MB samochody osobowe). „Nasza oferta internetowego programu telewizyjnego to próba przekazania za pośrednictwem obrazu fascynacji i legendy otaczającej markę symbolizowaną dobrze znaną trójramienną gwiazdą.”

Premierze tygodnika informacyjnego w dniu 12 lipca będzie towarzyszyć specjalny, nadawany w czasie największej oglądalności – o godzinie 20.00 – na żywo, z Tygodnia Mody Mercedes-Benz w Berlinie, program pod nazwą „Spotkanie mocy z modą”. Gwoździem programu będą kierowcy wyścigowi, wśród nich Lewis Hamilton i Klaus Ludwig, a także inne sławne osobistości. Zobaczymy ich popisujących się swoimi umiejętnościami za kierownicą klasycznych i nowych mercedesów. Areną popisów będzie specjalny tor usytuowany pomiędzy Bramą Brandenburską a Kolumną Zwycięstwa.

Wśród aut prezentowanych podczas tego pokazu zobaczymy z jednej strony historyczne coupé Uhlenhaut, z drugiej zaś najnowszy, luksusowy, koncepcyjnykabriolet „Ocean Drive”. Obok wywiadów ze sławami pokroju Olivera Bierhoffa i top-modelki Evy Padberg, program, przypomnijmy – nadawany na żywo, pozwoli widzom zajrzeć za kulisy Tygodnia Mody, a więc zobaczyć coś, czego indziej nie będzie można obejrzeć.

Mercedes-Benz TV, debiutując w sieci, połączy w sobie cechy tradycyjnej telewizji z cyfrowymi możliwościami, jakie daje Internet. Na przykład Tanja Bülter, prezenterka cotygodniowego magazynu informacyjnego nadawanego „na falach” Mercedes-Benz TV, poprowadzi swój program w sposób tradycyjny. Magazyn ubarwią relacje reporterów z miejsc zdarzeń, które będą dostępne, o dowolnej porze, na każdym z pięciu kanałów tematycznych. Telewizją Mercedes-Benz zarządza system „intuicyjny” – wyjątkowo łatwy w obsłudze.Do dyspozycji widzów - internautów będzie, z chwilą uruchomienia przedsięwzięcia, około 60 minut programu na każdym z kanałów.