Nowy Mercedes-Benz SL nie przynosi wyłącznie gruntownych zmian w stylistyce nadwozia, ale także nowe systemy elektroniczne. Znajdziemy tu m. in. nowy system telematyczny NTG 2.5, którego częścią jest np. Bluetooth czy zmodyfikowane sterowanie głosowe Linguatronic. Miłośników komfortu ucieszy zapewne opcjonalny system ogrzewania szyi Airscarf. System kompletnie zintegrowany ze zagłówkami doprowadza ciepłe powietrze do szyi podróżnego.

Dalszymi nowościami są zmienione lusterka wsteczne, nowe drewniane panele wykończenia wnętrza i tapicerka z naturalnej skóry. W standardzie dostępne są bi-ksenonowe lampy z pięcioma programami pracy, które ustawiają się w zależności od typu nawierzchni czy pogody.

Wszystkie te systemy dostępne są jednak także w „zwykłych” wersjach SL. Topowe 63 AMG i 65 AMG wyróżniają się body kitem, większymi wlotami i wylotami powietrza, akcesoriami we wnętrzu z logo AMG, większymi kołami, lekko zmienioną stylistyką grilla, a przede wszystkim tym, co znajduje się pod maską.

SL 63 AMG

Pod maską SL trafia zupełnie nowa wolnossąca jednostka 8-cylindrowa, którą znamy np. z modelu C 63 AMG. Wersja SL 63 AMG zastępuje w ofercie odmianę SL 55 AMG, od której odróżnia się nie tylko silnikiem, ale także skrzynią biegów. Tak więc siła napędowa (368 kW/500 KM) przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem sportowo zestrojonej 7-biegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT MCT z systemem Race Start, który pomaga w osiągnięciu najlepszych osiągów dynamicznych przy ostrym starcie. Polecenia przekazuje kierowca manetkami pod kierownicą, w trybie manualnym skrzynia biegów jest w stanie dawkować międzygas, można jednak załączyć tryb automatyczny i polegać wyłącznie na elektronice.

Atutem nowej skrzyni biegów, który przyczynił się do ulepszenia sportowego charakteru SL, jest zastąpienie klasycznego przemiennika hydrodynamicznego sprzęgłem w łaźni olejowej. Chociaż nie chodzi o klasyczną dwusprzęgłową przekładnię, która na razie nie jest w ofercie firmy Mercedes-Benz, AMG SPEEDSHIFT MCT w swoim czwartym, najbardziej sportowym trybie, zmienia biegi w 0,1 s i może redukować nawet o trzy biegi naraz.

Kolejną mocną stroną jest zmieniona charakterystyka aktywnego zawieszenia Active Body Control z redukcją przechyłów nadwozia. System stabilizacji jazdy oferuje trzy tryby (a dokładniej dwa i możliwość wyłączenia). Oprócz trybu standardowego można wybrać także tryb sportowy, w którym ESP ingeruje nieco później i pozwala na jazdę lekkim driftem.

Wersja SL 63 AMG stoi na dużych 19-calowych kołach ze stopów lekkich w stylistyce AMG z oponami 255/35 z przodu i 285/30 z tyłu. Ich design zmodyfikowano tak, by lepiej odpowiadał nowemu stylowi SL.

SL 65 AMG

Znany silnik V12 znajdziemy także w Maybachu. Jednostka nadal może się pochwalić powalającą mocą 450 kW (612 KM) i zadziwiającym momentem obrotowym 1000 Nm. Dzięki doładowanej 12-cylindrowej o pojemności 6 l SL przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s i bez najmniejszych problemów osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.

Nic nowego nie przyniosła ani przekładnia, sprawdzony 5-biegowy automat, który jako jedyny z oferty firmy Mercedes-Benz jest w stanie (po elektronicznym ograniczeniu momentu obrotowego z 1200 do 1000 Nm) przenieść na tylne koła gigantyczną siłę napędową.

Od strony stylistycznej SL 65 AMG w zasadzie nie różni się (pomijając napisy V8 i V12 BITURBO na bokach auta) od swojego słabszego odpowiednika. Stoi na takim samym rozmiarze kół, jednak felgi są tytanowo szare ze specjalną lśniącą powierzchnią. Za nimi ukrywają się ogromne tarcze hamulcowe w rozmiarze 390 x 36 mm z przodu i 360 x 26 mm z tyłu.

Oba samochody trafią na rynek w kwietniu bieżącego roku.

Mercedes-Benz SL 63 AMG a SL 65 AMGModelSL 63 AMGSL 65 AMGPojemność skokowa [cm3]62085980Cylindrów/zaworów8/412/3Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]386 (500)/6800450 (612)/4800Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]630/52001000/2000-4000Prędkość maksymalna (ograniczona elektronicznie) [km/h]250250Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]4,64,2Cena (Euro)145.239221.518