Spółka Mercedes-Benz zaprezentowała odmłodzony sportowy roadster SLK. Konstruktorzy ze Stuttgartu skupili się przede wszystkim na zmodyfikowaniu jednostek napędowych, które oferują teraz lepsze osiągi przy mniejszych emisjach CO2 i niższym zużyciu paliwa.
Gama silników pozostaje bez zmian, klienci mogą wybierać z czterech jednostek benzynowych. Podstawą oferty jest zmodyfikowany 4-cylindrowy silnik 200 Kompressor, który przy pojemności skokowej 1796 cm3 oferuje teraz moc 135 kW (183 KM) i moment obrotowy 250 Nm (o 15 kW/20 KM i 10 Nm więcej). Konstruktorom udało się zarazem obniżyć zużycie paliwa w cyklu mieszanym o jeden litr na 100 km (teraz 7,7 l/100 km). Oszczędniejsza praca oznacza niższe emisje CO2 (182 g/km).
W wersji SLK 280 montowany jest 6-cylindrowy silnik o pojemności trzech litrów, którego pracę zoptymalizowano pod kątem zużycia paliwa. W cyklu mieszanym jednostka zużywa teraz 9,4 l benzyny na 100 km i wyprodukuje 220 g CO2 na km. Gruntowniejszym zmiano poddano natomiast 3,5-litrowy 6-cylindrowy silnik w SLK 350, którego moc wzrosła z 200 kW (272 KM) do 224 kW (305 KM) przy 6500 obr./min, a moment obrotowy zwiększył się do 360 Nm przy 4900 obr./min. Również ten silnik jest oszczędniejszy, zużywając 9,5 l/100 km.
Na szczycie oferty znajdziemy znany 8-cylindrowy silnik AMG o pojemności 5,5 l i mocy maksymalnej 265 kW (360 KM) oraz momencie obrotowym 510 Nm. Nie doszło więc do zmiany generacyjnej, prawdopodobnie silnik AMG 6,3 V8 zaprezentuje się dopiero w kolejnej generacji SLK, która zadebiutuje za dwa lata.
Topowa jednostka w standardzie współpracuje z 7-biegowym automatem 7G TRONIC Sport, słabsze wersje wyposażono w 6-biegową przekładnię manualną. Za dopłatą dostępne są automaty, w wypadku SLK 200 Kompressor chodzi o 5-stopniową skrzynię biegów, dla 6-cylindrowych jednostek dostępne są przekładnie 7G TRONIC lub 7G TRONIC Sport z manetkami przy kierownicy. Wersja AMG dysponuje także elektronicznym systemem „steer-assist” (wspomaganie kierownicy o zmiennej sile działania), który w pozostałych wersjach dostępny jest za dopłatą.
We wnętrzu znajdziemy nowe kombinacje szlachetnej skóry i drewna. Opcjonalnie dostępny jest system głosowego sterowania elektroniką pokładową LINGUATRONIC, elitarny zestaw audio Harman Kardon Logic7. W ofercie lakierów znajdziemy teraz czerwony metalik „Gullwing Red” przypominający o legendarnym modelu Mercedesa.