Mercedes-Benz SLK 55 AMG po modernizacji częściowo zrezygnował z przodu stylistycznie nawiązującego do bolidów formuły 1. Nowy przedni zderzak nie ma pośrodku pionowe przegrody przypominające uchwyty przedniego spojlera w F1. Zamiast nich znajdziemy większy wlot powietrza. Lampy mają ciemniejsze tło, nieznacznie zmieniły się także pozostałe elementy „bodykitu”, czyli progi i tylny zderzak.
Pod maską topowej wersji znajdziemy znany 8-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 5,4 l oferujący moc maksymalną 265 kW (360 KM) przy 5750 obr./min i moment obrotowy 510 Nm przy 4000 obr./min. Prawdopodobnie nie doszło więc do zasadniczych zmian w dynamice auta (model przed faceliftingiem: przyśpieszenie 0-100 km/h w 4,9 s, prędkość maksymalna 250 km/h). Wbrew oczekiwaniom nie doszło do zmiany jednostki napędowej na 8-cylindrowy silnik 6,3 l, który montowany jest w innych modelach AMG marki Mercedes-Benz. Najprawdopodobniej nowy silnik pojawi się dopiero w przyszłej generacji SLK, która trafi na rynek za około dwa lata.
Topowa jednostka w standardzie współpracuje z 7-biegowym automatem 7G TRONIC Sport, standardowo oferowany jest także elektroniczny systemem „steer-assist” (wspomaganie kierownicy o zmiennej sile działania).
Odmłodzony Mercedes-Benz SLK 55 AMG kosztuje w Niemczech 69 045 euro.
Galeria zdjęć
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia
Mercedes-Benz SLK 55 AMG – pierwsze zdjęcia