Nowy roadster Mercedes-Benz SLR McLaren w dużej mierze korzysta z karbonu. Nowozaprojektowane nadwozie ma być tak samo sztywne jak u klasycznego coupe SLR McLaren. Największa w tym zasługa długoletnich doświadczeń z formuły 1. Technologie i procesy produkcji ulepszono tak, by maksymalnie poprawić właściwości karbonowego monokoku. Dzięki temu osiągnięto niską masę, a zarazem cała konstrukcja jest w stanie w dużym stopniu pochłaniać energię. Takie właściwości zapewniają, że samochód jest nie tylko lekki, ale także bezpieczny. W kategorii sztywności nadwozia konstruktorzy zapewniają ponadprzeciętne właściwości, które będą na szczycie między samochodami ze składanym dachem. Jednostką napędową jest tak samo jak w wypadku coupe silnik AMG V8 ze sprężarką mechaniczną, który produkuje 460 kW (626 KM) przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 780 Nm w zakresie 3250 do 5000 obr./min. Silnik połączono z 5-biegowym automatem AMG Speedshift R. Samochód może się pochwalić osiągami porównywalnymi do coupe, czyli przyśpieszeniem od 0 do 100 km/h w 3,8 s i prędkością maksymalną 332 km/h (o 2 km/h mniej od wersji coupe).
Nowy roadster zapewni więc amatorom jazdy z wiatrem we włosach ponadprzeciętne osiągi, które można porównać do najlepszych supersportów. Dużo czasu poświęcono dopracowaniu aerodynamiki pojazdu, tak więc w aucie można spokojnie rozmawiać nawet przy prędkości 200 km/h. Składany dach dostępny jest w trzech wersjach kolorystycznych, a jej nowoopracowany materiał zapewnia załodze dostateczną ochronę w każdych warunkach atmosferycznych.
Dach sterowany jest półautomatycznie. Jeżeli chcemy go złożyć, najpierw musimy poluzować zamki, które dociskają dach do przedniej szyby i lekko odsunąć dach do tyłu, resztę zapewnią silniczki elektryczne, które całą konstrukcję złożą za tylne siedzenia w przeciągu 10 sekund.
Roadster Mercedes-Benz SLR McLaren, podobnie jak coupe, wyposażono w hamulec aerodynamiczny, karbonowe tarcze hamulcowe i tylny dyfuzor, który poprawia zachowanie auta przy wysokich prędkościach.
O bezpieczeństwo podróżnych dba sztywne nadwozie, karbonowe strefy zgniotu, słupki A usztywnione stalowymi elementami oraz dwa pałąki ochronne, zabezpieczające załogę podczas kapotażu. Producent nie zapomniał o kolanowych i bocznych poduszkach powietrznych, napinaczach pasów i systemie kontroli ciśnienia w oponach. Wyposażenie standardowe obejmuje dodatkowo fotele kubełkowe obite skórą, które można dostosować według indywidualnych potrzeb kierowcy, elitarny zestaw audio firmy BOSE, wielofunkcyjną kierownicę z manetkami zmiany biegów czy nawigację zintegrowaną z radiem i odtwarzaczem CD.
Mercedes-Benz SLR McLaren Roadster produkowany jest obok coupe i bolidów formuły 1 w fabryce McLarena w brytyjskim Woking. Produkcja przebiega według norm jakości firmy Mercedes-Benz.
Do salonów sprzedaży auto trafi we wrześniu bieżącego roku.