Według dr Thomasa Webera w ciągu najbliższych lat w modelach C-Klasa i nawet S-Klasa mogą pojawić się silniki trzycylindrowe. Już dzisiaj dwukrotnie doładowany 250 CDI ma maksymalny moment obrotowy 500 Nm i pojemność skokową tylko 2,1 litra, co jak się okazuje wystarcza do napędu modelu S-Klasa. Rozważana jest możliwość stworzenia silnika trzycylindrowego.

Jednak w najbliższych miesiącach konstruktorzy niemieckiego producenta skupią się na wdrażaniu BlueEfficiency do obecnych modeli.

W tym roku doczekamy się wprowadzenie silnika BlueTec w klasach GL, ML i R, który spełnia już wymagania normy Euro 6 (będzie obowiązywała od 2014 roku). Już obecnie Mercedes-Benz posiada w swojej ofercie 116 modeli spełniających normę Euro 5.

Producent nie poprzestaje także na rozwoju systemu hybrydowego, który oparty jest na uniwersalnej konstrukcji – połączenie silnika elektrycznego z cztero- lub sześciocylindrową jednostką benzynowa lub wysokoprężną.We wszystkich przypadkach montowane są one z przekładnią 7G-Tronic. W efekcie będzie można dzięki temu stworzyć tzw. mild hybrid, full hybrid lub plug-in hybryd – ładowany z ogólnodostępnej sieci elektrycznej.

Od 2007 roku testowany jest Smart z napędem elektrycznym, w tym roku rozpocznie się małoseryjna produkcja modelu F-Cell zasilanego ogniwami paliwowymi. W 2010 roku do produkcji trafi A-Klasa z napędem elektrycznym