Co oznacza skrót GLK? Litera G wskazuje na historyczne powiązanie z klasycznym off-roadem, L- to luksus, a K - to kompaktowe wymiary.Design nowego modelu SUV oponowały elementy, które znamy już prawie trzydzieści lat w modelu G-Klasa. Stosunkowo duży rozstaw osi, który wynosi w tym przypadku 2,72 m oraz krótki tył. Profilowane elementy płaszczyzn bocznych drzwi przypominają C-Klasę. widoczne jest także połączenie stylu GLK z najnowszym trendem marki Mercedes-Benz.
W przedniej części dominuje znacznych rozmiarów atrapa wlotu powietrza chłodnicy z dużym znakiem firmowym oraz odpowiednio dopasowanymi do tego stylu reflektorami. Całość do złudzenia może nam przypominać Nissana X-Trail. Zewnętrzne elementy świetlne wykorzystują do maksimum technologię diodową. Charakter auta dopełniają 20-calowe koła.
Specjalna barwa nadwozia“diamond white magno” daje co prawda efekt metaliczny, ale z matowa powierzchnią. We wnętrzu zastosowano materiały w tonacji czarno-białej, co odpowiada doskonale luksusowemu charakterowi. Zwraca uwagę solidna deska rozdzielcza z wyświetlaczem LCD sprzężonym z komputerem pokładowym i systemem nawigacji satelitarnej. Producent oferuje sześć poduszek powietrznych oraz dodatkową chroniącą kolana kierowcy.
Zapewne rozczarowaniem mieszkańców USA zwiedzających najbliższe targi NAIAS w Detroit będzie zastosowanie do tego modelu jednostki czterocylindrowej. Tym bardziej, że będzie to silniki o pojemności 2,2 CDI BLUETEC (125 kW), a więc zasilany olejem napędowym. Propagowanie czystych ekologicznie silników wysokoprężnych jest dla Mercedesa sprawą bardzo ważną i ma stanowić mocną broń przeciwko japońskim jednostkom hybrydowym.
Silnik czterocylindrowy BLUETEC ma system bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail czwartej generacji (aż 2000 bar) i dwustopniowe doładowanie. Wraz z nim występuje najnowsza generacja katalizatorów, filtrów cząsteczek stałych i katalizatorów SCR. Z tym systemem Mercedes-Benz GLK 220 CDI BLUETEC jest w stanie spełnić normy emisji spalin Euro 6, US BIN 5 i kalifornijski przepis LEV2.
W wersji seryjnej nowy model pojawi się początkowo jako GLK 350 (200 kW) i GLK 320 CDI (165 kW). W 2009 roku dojdą czterocylindrowe silniki i napęd na cztery koła.
Do napędu na cztery koła wykorzystany zostanie system stosowany już w C-Klasie z systemem elektronicznym 4ETS. Przy wjeździe do trudnego terenu wystarczy nacisnąć jedynie przycisk G znajdujący sie na desce rozdzielczej. W ten sposób aktywuje się specjalny reżim pracy przekładni 7G-TRONIC, który zmieni charakterystykę sterowania pedałem gazu, włączy asystenta zjazdu z wzniesienia i ESP do pracy w systemie off-road.