Mercedes G 500 4x4 kwadrat w oznaczeniu ma symbol podniesienia do kwadratu. Ma to sugerować znacznie większe własności terenowe niż ma dotychczasowy model.

Jest to wersja G 500, a więc pod maską ma silnik benynowy V8 o pojemności 5,5 litra i mocy 422 KM.

Prototyp ma znacznie większy prześwit niż wersje produkcyjne klasy G oraz większe – 22-calowe koła.

Specjaliści przewidują, że będzie to mniejszy i tylko 4-kołowy brat monstrualnego, 6-kołowego Mercedesa 6x6 G63 AMG.

Prawdopodobnie Mercedes traktuje genewską premierę G 500 4x4 kwadrat jako dobrą okazję do zebrania opinii na temat nowego modelu. W zależności od stopnia zachwytu dziennikarzy i specjalistów z branży podejmie decyzję o produkcji seryjnej.

Klasa G to kultowy model Mercedesa produkowany od lutego 1979 roku, a więc już od 36 lat. Na dodatek w nieco tylko zmienionej postaci.

Firma już kilka razy ogłaszała, że kończy produkcję klasy G, ale wtedy rozlegał się tak głośny protest klientów, że menadżerowie ze Stuttgartu uginali się pod społeczną presją i przedłużali żywot klasy G.

Ponieważ auto jest bardzo dzielne w terenie, niezawodne i ma ponadczasowy wygląd, można się spodziewać, że jego produkcja będzie trwała jeszcze wiele lat.

A takie wersje jak zapowiadana na salon genewski G 500 4x4 kwadrat tylko dodatkowo wzmogą zainteresowanie leciwą terenówką Mercedesa.