Zleceniodawcą jest firma Autopax Passenger Serivce Ltd. z siedzibą w Pretorii, największa autokarowa firma przewozowa w ruchu dalekobieżnym w RPA.

Jeszcze w grudniu 2009 rozpoczęła się dostawa autokarów Mercedes-Benz, do końca kwietnia 2010 do klienta dotrą ostatnie z 460 pojazdów.

Autopax przewozi rocznie prawie 4 miliony pasażerów na terenie RPA i jest w 100% spółką-córką południowoafrykańskiej kolei PRASA (Public Rail Agency of South Africa). Hartmut Schick, szef Daimler Buses: "Jesteśmy bardzo dumni ze zdobycia tak prestiżowego zlecenia na Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w RPA. Świadczy to o światowym uznaniu jakości autobusów marki Mercedes-Benz i dowodzi dużego zaufania naszych klientów. Z łączną liczbą 460 pojazdów spółka Daimler Buses jest zdecydowanie największym dostawcą autobusów podczas zbliżającej się imprezy w RPA."

Zawieszenia 460 autokarów typu O 500 RSD będą dostarczane jako części CKD (completely knocked down) przez oddział Mercedes-Benz Brasil do Mercedes-Benz South Africa, które będą następnie montowane w fabryce Mercedes-Benz w East London, RPA.

Zabudowy pochodzą od producenta zabudów, firmy Marcopolo z Johannesburga, RPA, z którym spółka Daimler Buses ściśle współpracuje już od dłuższego czasu. To prestiżowe zlecenie jest ważną częścią zapewnienia funkcjonowania południowoafrykańskiej lokalizacji. W związku z aktualnym zwiększeniem mocy produkcyjnych przy produkcji autobusów spółka Daimler Buses zainwestowała w fabrykę w East London ponad 1 mln euro, uwzględniając udział personelu w branży autobusowej. Na rzecz Daimler Buses w fabryce w East Londyn pracuje ponad 50 pracowników. 460 autokarów Mercedes-Benz będzie finansowanych za pośrednictwem spółki Daimler Financial Services RPA.

Holger Suffel, Prezes Zarządu Daimler Buses: "Dzięki temu zleceniu zwiększamy w Republice Południowej Afryki nie tylko ilość dostarczanych autokarów, lecz przejmujemy również ich serwisowanie. Podkreśla to nasze kompetencje jako oferenta profesjonalnych usług."

Autokar Mercedes-Benz O 500 RSD z w pełni elektrycznym systemem zarządzania pracą silnika jest wyposażony w silnik o mocy 260 kW. Pojazdy będą dysponować w pełni automatyczną skrzynią biegów z wbudowanym retarderem, który został niedawno wprowadzony do portfela produktów. Automatyczna skrzynia biegów jest idealna do ruchu miejskiego oraz oferuje liczne zalety w kwestii komfortu jazdy i bezpieczeństwa. Skrzynia biegów realizuje automatycznie zmiany biegów na życzenie, co sprawia, że kierowca może się całkowicie bezstresowo skoncentrować na sytuacji na drodze.

Bezpieczeństwo i komfort pasażerów stoją na pierwszym planie. Dlatego wszystkie 52 ew. 61 miejsca siedzące w autobusach są wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Także elektroniczny zestaw multimedialny w pełni klimatyzowanych autobusach jest całkowicie na właściwym miejscu. Zestaw składa się przykładowo z odtwarzacza DVD i MP3, ekranów i złącza mikrofonu.