Ekspozycja Audi była zdominowana przez pojazd o nazwie Steppenwolf; auto posiada napęd 4x4, a swoim wyglądem przypomina Audi TT. I to właśnie ten model w wersji cabrio, z twardym rozkładanym dachem (hardtop) był nowością producenta z Ingolstadt. Dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów jazda autem z plastikowym dachem nie jest mniej komfortowa niż zwykłym coupé. Gama silników i osiągi pozostają wspólne dla wszystkich TT. Miłośnicy dostojnych limuzyn mogli podziwiać Audi A8 quattro z 12-cylindrowym, 420-konnym silnikiem (0 - 100 km poniżej 6 sekund). Zewnętrznie auto od swoich słabszych wersji różni się tylko szczegółami. Główną atrakcją stoiska Alfy była zgodnie z oczekiwaniami następczyni linii modelowej 145/146 - Alfa 147. Samochód wyglądem nawiązuje do modelu wyższego - Alfy 156 - i podobnie jak on ma stanowić pomost między nowoczesnością i tradycjami włoskiego wytwórcy. W sprzedaży na rynku europejskim model ten ma pojawić się pod koniec października z trzema benzynowymi jednostkami napędowymi: 1.6 (105-120 KM) oraz 2.0 (150). Silnik Diesla (1.9 JTD, 110 KM) oraz pięciodrzwiowe nadwozie spodziewane są wiosną 2001 r. Wyposażenie auta obejmie 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD, kontrolę trakcji, klimatyzację oraz sprzęt audio. Samochodem marki BMW, który debiutował na paryskim salonie, był model M3, który producent najkrócej charakteryzuje: "Więcej mocy, więcej dynamiki, więcej samodzielności". Auto ma sportowy, agresywny wygląd. Również 3,2-litrowy 6-cylindrowy silnik o mocy 343 KM nie budzi wątpliwości, z jakiego typu pojazdem mamy do czynienia. 100 km/h M3 osiąga w 5,2 s. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko Mini należącego do BMW. Podstawową jednostką napędową Coopera będzie silnik o mocy 90 KM (spodziewane są również silniki 115- i 165-konne). Atrakcyjnie prezentuje się wnętrze auta. Centralnie umieszczony duży prędkościomierz, panel środkowy z radiem, sterowaniem klimatyzacji i nawiewów stanowią ciekawe, bardzo oryginalne rozwiązanie stylistyczne. Długo oczekiwaną i od dawna zapowiadaną premierą Paryża był C5 Citroena. Auto ma zastąpić Xantię i produkowanego od 1989 roku XM-a. Podobnie jak w innych autach francuskiego koncernu zastosowano trzecią już generację hydropneumatycznego zawieszenia. W pierwszej fazie sprzedaży w ofercie ma pojawić się jedna wersja nadwoziowa (5-drzwiowy hatchback) z dwiema jednostkami napędowymi: wysokoprężną 2.2 HDi (136 KM) oraz benzynowym silnikiem V6 (210 KM). Standardowo C5 będzie wyposażane w 6 poduszek powietrznych oraz ABS z EBD. Koreańskie Daewoo zaprezentowało Matiza II. Auto przeszło bardzo udane zmiany stylistyczne (nowe okrągłe kierunkowskazy, nowy jest przedni zderzak ze światłami przeciwmgielnymi, zmieniono klosze tylnych lamp). Zmiany nadwozia dotyczyły również bezpieczeństwa. Jednostka napędowa spełnia teraz normy spalin D3.Wielbiciele aut sportowych również mieli swoje święto. Z okazji 70-lecia Pininfariny zaprezentowano nowe Ferrari 550. Dwumiejscowy roadster jest wyposażony w 12-cylindrowy silnik w układzie V o pojemności 5,5 litra i mocy 485 KM, co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w 4,4 s. Również ekspozycja Fiata nie obyła się bez nowości. Swoją premierę w Paryżu miał Dobló - auto segmentu MPV (klasa Citroena Berlingo). Pojazd wielozadaniowy służący do przewozu ludzi i towarów posiada dwie wersje silnikowe: benzynową 1.2 (65 KM) oraz diesla - 1.9 (63 KM). W niedalekiej przyszłości mają dołączyć dodatkowo dwie jednostki wysokoprężne (1.9 o mocy 103 KM oraz 100-konny 1.9 JTD). Dobló może być wyposażone w 6 poduszek powietrznych i ABS. Oprócz tego auta zaprezentowano również Seicento po liftingu. Zmiany objęły przód: powiększono kierunkowskazy, zmodyfikowano zderzak, który umożliwia zainstalowanie świateł przeciwmgielnych. We wnętrzu zastosowano zmieniony zestaw wskaźników. Z ofert na Europę Zachodnią zniknie silnik 900 ccm, a motor 1100 ccm zostanie wyposażony w wielopunktowy wtrysk paliwa (norma spalin D3). Kolejną światową premierą podczas salonu był Ford Mondeo II. Równocześnie zaprezentowano trzy wersje nadwoziowe: sedan, hatchback i kombi. W odróżnieniu od swojego poprzednika nowe Mondeo "urosło" (do 4,73 m). Zaowocowało to znacznym zwiększeniem wnętrza i przestrzeni bagażowej (w wersji sedan do 500 litrów). W ofercie znajdzie się 6 jednostek napędowych: silniki benzynowe 1.8 (110-125 KM), 2.0 (145), a także znany z poprzedniej wersji 2.5 V6 (170) oraz jednostka dieslowska o pojemności 2 litrów (90-115 KM). Standardowo nowe Mondeo wyposażone będzie w ABS z EBD, 6 poduszek powietrznych (ESP w opcji). Główną atrakcją stoiska Hondy był nowy Civic. Auto jest już 7. wersją tego popularnego kompaktu. Samochód jest krótszy od swojego poprzednika, a mimo to wnętrze jest przestronniejsze. Dzieje się tak za sprawą skrócenia przedniej części auta na korzyść wnętrza. W standardzie znajdą się 4 airbagi, ABS, elektryczne wspomaganie kierownicy. Civic będzie dostępny z silnikami benzynowymi 1.4 (90 KM) lub 1.6 (110) o zmiennych fazach rozrządu VTEC II. Koreańska Kia zaprezentowała auto aspirujące do klasy wyższej - Magentis. Producent oferuje jedną wersję nadwoziową (sedan) z dwoma benzynowymi silnikami do wyboru: 2.0 o mocy 136 koni oraz 2.5 V6 (168). Premierą najsłynniejszego niemieckiego koncernu było w Paryżu nowe Sportcoupé klasy C. Wyposażenie Mercedesa najkrócej określić by można jako pełne: od 6 poduszek powietrznych po elektroniczną kontrolę stabilności i składany szklany dach, na rozbudowanym zestawie audio kończąc. Producent przewidział trzy jednostki napędowe: dwie benzynowe z turbodoładowaniem (2.0 o mocy 163 KM oraz 197-konną 2,3 litra), a także silnik Diesla Cdi (2.2 o mocy 143 KM). Na europejskie rynki auto trafi w marcu 2001.Opel zaprezentował trzecią już generację popularnej Corsy. Oprócz zmian zewnętrznych (zmieniono przednie reflektory, wlot powietrza do chłodnicy) modyfikacjom uległo również zawieszenie auta (zwiększono rozstaw osi). Wzbogacono również wyposażenie. W najbogatszej wersji samochód ma mieć m.in. 4 airbagi i ABS. Producent ofertuje 6 jednostek benzynowych o pojemności od 1 do 1,8 litra o mocach od 58 do 125 KM oraz dwa diesle, rozwijające moc od 65 do 75 koni (silnik mocniejszy posiada turbosprężarkę). Wśród wielu ciekawostek salonu uwagę publiczności przykuł Peugeot 206 cc - wersja cabrio z elektryczno-hydraulicznie chowanym hardtopem. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe: nowy 1.6 (110 KM) oraz 2.0 (136). Seryjnie auto będzie wyposażane w 4 airbagi, ABS, odtwarzacz CD.Jedną z ciekawszych nowości zaprezentowanych w Paryżu było Renault Laguna II. Całkowicie zmienione nadwozie, z nową gamą jednostek napędowych: 4 silnikami benzynowymi - 1.6 (110 KM), 1.8 16V (118), 2.0 16V IDE (140), 3.0 V6 (210) oraz 4 jednostkami wysokoprężnymi - 1.9 dCi o mocy 105, 110 i 120 KM oraz 2.2 dCi (135). Nowa generacja Laguny jest wyposażona w 6 poduszek powietrznych, ABS z EBD, ESP, elektroniczną kontrolę trakcji, system informujący o ciśnieniu w ogumieniu, lampy ksenonowe. Oprócz Laguny zaprezentowano również Clio Sport z 3-litrowym silnikiem V6 o mocy 230 KM.Elementem przyciągającym na stoisko Skody była Fabia Combi. Auto jest dłuższe od hatchbacka o 26 cm. W pozycji nierozłożonych oparć kanapy Fabia ma 426, a po rozłożeniu siedzeń 1225 litrów pojemności bagażnika. W podstawowej wersji samochód będzie wyposażony w jedną poduszkę powietrzną. W Fabii dostępny będzie ABS, kontrola trakcji, a jednostka 2-litrowa może mieć również ESP. Producent oferuje auto w 6 wersjach silnikowych, w tym 4 jednostki benzynowe - 1.4 (68 KM), 1.4 16V (75), 1.4 16V (101), 2.0 (115) oraz dwa diesle o pojemności 1.9 (68 i 101 KM). Kolejną próbą pokrycia zapotrzebowania na pojazdy niszowe jest zaprezentowany po raz pierwszy na paryskim salonie Suzuki Ignis. Producent plasuje go pomiędzy Wagonem R+ a Jimny. Do wyboru są dwie wersje nadwoziowe: 3- i 5-drzwiowy hatchback. Silnik 1.3 rozwija moc 83 KM.Również Volkswagen zaprezentował nowość - kolejne wcielenie Passata. Retuszowi poddano nadwozie (nowy "grill" chłodnicy, inne tylne lampy). Zmieniono również wnętrze auta. W ofercie znajduje się 5 silników benzynowych o pojemności od 1,6 do 2,8 litra rozwijające moc od 102 do 193 KM oraz 3 diesle (1,9 - 2,5 litra o mocach 101-150 KM).Światową premierę we Francji miało Volvo S60 (model pośredni między S80 a S40). Wyposażenie, podobnie jak w innych limuzynach tego typu, obejmuje elementy poprawiające bezpieczeństwo (6 poduszek powietrznych, ABS, kontrolę trakcji itd.) oraz bardzo bogate wyposażenie zwiększające komfort podróżowania. Do wyboru mamy 5 silników benzynowych o pojemnościach od 2 do 2,5 litra i mocach od 140 do 250 KM. Piotr Burchard
Galeria zdjęć
Milenijny Paryż
Milenijny Paryż
Milenijny Paryż