Mitsubishi został podwójnym zwycięzcą w tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez znany brytyjski magazyn „What Van?”, zajmujący się rynkiem pojazdów użytkowych. Za najlepsze w swoich kategoriach uznane zostały: nowy L200 wśród pick-upów (Best Pick-up) oraz Pajero 4Work (w Wielkiej Brytanii noszący nazwę Shogun) w specyficznej kategorii samochodów użytkowych z napędem na 4 koła (Best 4x4 Van). To już ósme w ciągu ostatnich 12 lat zwycięstwo Mitsubishi w kategorii pick-up, ale pierwsze nowego, rewolucyjnego L200 (rynkowy debiut w marcu 2006 r.).

O zwycięstwie w kolejnych edycjach konkursu magazynu „What Van?” decydują członkowie redakcji po uprzednim poddaniu każdego modelu intensywnym i wszechstronnym testom. Nagrody przydzielane są w 14 kategoriach pojazdów, a o ostatecznym sukcesie decydują wyniki w zakresie prowadzenia, komfortu podróżowania, osiągów technicznych, łatwości obsługi, elegancji, bezpieczeństwa, pojemności ładunkowej, ceny oraz kosztów eksploatacji.

Po dokonaniu końcowej oceny wszystkich dostępnych na brytyjskim rynku pick-upów, redaktorzy magazynu stwierdzili, że L200 w pełni zasłużył na tytuł „Pick-up Roku 2006” w tegorocznej edycji ich konkursu.

Magazyn chwali wszechstronność L200, pisząc: ”Zarówno terenowe jak i drogowe osiągi pojazdu określić można mianem wzorcowych, a właściciele poprzedniej wersji L200 będą zdumieni zakresem zmian sprawiających, że najnowsze wcielenie L200 jest doskonalsze i elegantsze. Kabina pojazdu jest przestronna i wygodna, a w porównaniu z poprzednią wersją wydłużono znacznie czas między przeglądami technicznymi.”

Po dokonaniu oceny modeli Pajero* 4Work w wersjach z długim i krótkim rozstawem osi, przedstawiciele redakcji „What Van?’ byli pod wielkim wrażeniem różnorakich zalet pojazdu i zakresu wariantów w jakich jest on oferowany – od zdecydowanego, mającego charakter Classica, po model z najwyższej półki – Warrior – wyposażony w skórzaną tapicerkę, radioodtwarzacz płyt CD ze zmieniarką i wykonane z lekkich stopów 18-calowe obręcze kół.

„Napędzane 160-konną jednostką, użytkowe Pajero całkiem dobrze radzą sobie zarówno na autostradzie, jak i w terenie”, możemy przeczytać w magazynie. „Solidna konstrukcja, dobre prowadzenie i łatwa obsługa to walory, które pozwolą utrzymać mu wartość na rynku pojazdów używanych”.

Redakcja zwraca jeszcze uwagę na gwarancję udzielaną przez producenta na trzy lata lub 100 000 mil oraz serwis powypadkowy dostępny w całej Europie. To sprawia, że Pajero może zdobyć popularność wśród nabywców zainteresowanych pojazdami o wysokich parametrach. Mitsubishi potwierdził zresztą, że zamówienia na ten model złożyły już tak wymagające brytyjskie firmy jak: Environmental Agency, Highways Agency, czy National Grid.

- Jesteśmy zawsze szczęśliwi, gdy nasze pojazdy zdobywają nagrody - powiedział Lance Bradley, dyrektor handlowy Mitsubishi Motors UK. Tym bardziej cieszy zwycięstwo podwójne. Nie dziwią mnie jednak tak wysokie noty uzyskane przez L200 i Pajero przy surowych kryteriach zastosowanych przez jury konkursu, bo wiem, że po prostu dobrze pracują wykonując swoje codzienne zadania, a do tego można je kupić za rozsądną cenę.

Mitsubishi Motors jest liderem na brytyjskim rynku lekkich pojazdów użytkowych z napędem 4x4. Oferując sześć modeli i aż 23 warianty, od Pajero po L200 Single Cab Pick-up Tripper, jest w stanie zaspokoić wszystkie potrzeby biznesu. Najnowszy L200 okazał się prawdziwym rynkowym hitem znajdując ponad 50procent detalicznych nabywców w segmencie pick-upów, a sukcesy lekkich pojazdów użytkowych z napędem na cztery koła zdają się jedynie utrwalać dobrą passę w bieżącym i przyszłym roku. Zakładana sprzedaż pojazdów tego typu w roku 2006 to 17 500 sztuk. Oznacza to wzrost o 37 procent w porównaniu z rokiem 2005.