Koncern ogłosił także, iż modele samochodów wyposażonych w tę technologię przeznaczone na rynek północnoamerykański są już w fazie projektu i wejdą na rynek w roku budżetowym 2009.

Jednym z głównych założeń projektu jest stworzenie pojazdów spełniających surowe normy ochrony środowiska. Podejście to koncern zaprezentował w elektrycznym pojeździe następnej generacji o nazwie MIEV (Mitsubishi Innovative Electric Vehicle), który jest kluczowym elementem w strategii technologii ochrony środowiska – oraz w silniku Diesla następnej generacji, nad którym obecnie trwają prace konstrukcyjne.

Koncern MMC oraz lokalny oddział MMC Automotores do Brasil Ltda. (MMCB) zaangażowane są również w opracowanie pojazdów wykorzystujących system flexible fuel, które zostaną wprowadzone na rynek brazylijski w roku budżetowym 2007. Samochody FFV mogą być zasilane benzyną, etanolem lub mieszanką benzyny i etanolu. Trwają również prace nad wprowadzeniem technologii FFV na rynek północnoamerykański, gdzie system zadebiutuje w roku budżetowym 2009.

System FFV zawiera czujniki koncentracji tlenu, które mierzą koncentrację tlenu w gazach wydechowych, wydostających się na zewnątrz pojazdu poprzez układ wydechowy. Dane te pozwalają na określenie koncentracji etanolu w paliwie, dzięki czemu możliwa jest optymalizacja ilości wtryskiwanego paliwa oraz odpowiednia regulacja zapłonu.

W rezultacie, silnik jest w stanie przyjąć mieszankę benzynowo-etanolową w proporcji etanolu do benzyny od 0% do 100%. Architektura systemu zapewnia dobre osiągi silnika, porównywalne z pojazdami zasilanymi wyłącznie benzyną oraz niskie spalanie i emisję spalin.