Po dostosowaniu tego futurystycznego projektu do teraźniejszości, już latem tego roku, na naszych drogach pojawi się ten większy brat znanego już modelu GSR600. Wyposażony w silnik o pojemności 1300 cm3będzie dysponował osiągami godnymi swojej muskularnej sylwetki.

Poza B-Kingiem z pewnością wielkie zamieszanie, i to nie tylko na torach wyścigowych, spowoduje pojawienie się nowego GSX-R1000. Pisaliśmy już o tym modelu, ale na specjalne życzenie Czytelników - jeszcze trochę szczegółów.

Motocykl ten, tak jak można się domyślać, jest godnym kontynuatorem całej serii GSX-R, których mottem jest hasło - "zawładnij torem wyścigowym". Jego konstrukcja pomimo niewielkich różnic zewnętrznych uległa gruntownej modernizacji. Silnik pomimo tej samej średnicy i skoków tłoków w porównaniu z modelem tegorocznym, dzięki bardziej wydajnym wtryskiwaczom w układzie zasilania, głowicy z powiększonymi przelotami i zaworami o większej średnicy dysponować będzie lepszymi osiągami dostępnymi w jeszcze niższych partiach obrotów.

GSX-R1000 model 2007 został wyposażony w zupełnie nowy układ wydechowy z dwoma tłumikami poprowadzonymi symetrycznie po obu stronach motocykla. Wpłynęło to na wzrost masy, który wynosi obecnie 172 kg, a co jest wynikiem dostosowania do norm Euro 3 (obowiązujące motocykle od początku przyszłego roku). Wpływ na masę ma na pewno również powiększenie średnicy przednich teleskopów, gdzie rury nośne wynoszą teraz 56 mm (poprzednio 54 mm).

Nowością jest podwójna - wolna i szybka - regulacja tłumienia dobicia przedniego i tylnego zawieszenia. Za zapobieganie wpadania motocykla w shimmy odpowiedzialny jest zupełnie nowy - elektronicznie regulowany w zależności od prędkości jazdy - amortyzator skrętu. Poza tym całkowicie nowym rozwiązaniem w GSX-R1000 model 2007 jest przełącznik na kierownicy, którym w zależności od warunków jazdy można dostosować mapy pracy silnika, co dotychczas możliwe było jedynie po podłączeniu motocykla do systemu diagnostycznego w serwisie.

Wszystkie te zmiany, włącznie z zupełnie nową ramą oraz lepiej ukształtowanymi wlotami powietrza pod przednią lampą, pomimo większej masy, wpłyną na poprawienie osiągów i poręczność prowadzenia nowego GSX-R1000.

Dotychczasowe, legendarne już chłodzone powietrzem i olejem Bandity 600 i 1200 doczekały się po latach zupełnie nowych, spełniających normy Euro 3 silników. Obecnie powiększone do pojemności odpowiednio 650 i 1250 nowe jednostki zasilane są wtryskiem paliwa i chłodzone cieczą, co znacznie wpłynie na szybkość nagrzewania silnika oraz zredukuje poziom hałasu. Poza tym dzięki zastosowaniu wtrysku paliwa poprawie ulegnie kultura pracy oraz osiągi nowych Banditów.

Dotychczasowe moce silników osiągane będą obecnie w jeszcze niższych zakresach obrotowych. Skrzynia biegów w obu modelach jest obecnie sześciostopniowa oraz obsługiwana hydraulicznym sprzęgłem. W standardzie pozostaje centralna podstawka, a wersja z ABS dostępna jest za dodatkową opłatą.