pojawiły się nowe multimedia.
Międzynarodowe Targi w Genewie są świetną okazją do zapoznania się z nowościami rynku europejskiego. Marki takie jak Ferrari, czy Aston Martin niestety niechętnie wpuszczają zwiedzających do wnętrz samochodów. Skoda pod tym względem wyróżnią się wyjątkową gościnnością. Samochody na stoisku mają otwarte drzwi, a obsługa zachęca do poznawania nowych rozwiązań. Octavia podążając za najnowszymi trendami wprowadza system Škoda Connect, czyli multimedia które pozwalają skuteczniej wykorzystać łączność z internetem i smartfonami. Dzięki nim kierowca może sprawniej i bezpieczniej podróżować. Z pomocą centralnego ekranu śledzimy aktualne natężenie ruchu na zaplanowanej na trasie przejazdu, a jeśli nawigacja natrafi na niespodziewane utrudnienia sugeruje alternatywne trasy. Najnowsza Octavia dzieli się z kierowcą nawet takimi informacjami jak ceny paliw na pobliskich stacjach paliw. Dzięki łączności z internetem możemy również przygotować trasę przejazdu w domu i wysłać ją do samochodu, który automatycznie wprowadzi cel do systemu nawigacji. Dzięki takim zdolnościom można również wysłać cel nawigacyjny znajomej osobie, która aktualnie podróżuje samochodem i nie może poświęcić uwagi na szukanie celu.
Poza poprawą bezpieczeństwa nowy system dba również o komfort użytkowania. W jeśli zamówimy pakiet poszerzonej komunikacji serwisowej, pracownik autoryzowanego warsztatu Škody, który ma informację o zbliżającym się serwisie i skontaktuje się telefonicznie z właścicielem w celu ustalenia dogodnego terminu wizyty. Takie usługi do tej pory oferowane były przez marki premium. Na tym nie koniec nowości.
Z pomocą smartfonu właściciel ma zdalny dostęp w najnowszej Octavii. Może za pomocą świateł lub klaksonu łatwo namierzyć zagubiony na parkingu pod galerią handlową samochód. Jeśli rodzice udostępniają Škodę dzieciom z małym doświadczeniem za kierownicą i obawiają się o bezpieczeństwo swoich pociech mogą też ustawić graniczną wartość prędkości, po której przekroczeniu Škoda wyśle informacje na smartfon. Nowa Octavia z pomocą kamer i radarów rozpoznaje też sylwetki pieszych na drodze i w przypadku zagrożenia awaryjnie zahamuje.
Transmisję z genewskiej prezentacji Škody możecie zobaczyć na kanale YouTube.
Materiał powstał ze współpracy z marką Škoda.