Elektrycznie przesuwane drzwi (Peugeot 1007)

O ile rozwiązanie sprawdza się w przypadku dużych vanów, o tyle jest absolutnym nieporozumieniem na rynku małych aut miejskich. Największy zarzut dotyczy stylistyki. Masywne drzwi wyraźnie zaburzają linię boczną kompaktowego Peugeota.

Peugeot 1007 Foto: Onet
Peugeot 1007

Przez to auto wygląda po prostu dziwacznie. Poza tym Francuzi postawili na powolny system elektrycznego przesuwania, który po pewnym czasie nadwyręży cierpliwość właściciela.

Nieodchylająca się wycieraczka (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo)

Francusko-japońskie trojaczki są wzorem wydajnego zarządzania środkami w procesie projektowania samochodu. W efekcie koncernowi PSA i Toyocie udało się stworzyć bardzo tanie auto miejskie.

Toyota Aygo Foto: Onet
Toyota Aygo

Projektanci nie wystrzegli się jednak wpadek. Jedną z największych jest przednia wycieraczka, którą można odchylić na maksymalnie kilka centymetrów. Nieprzemyślane rozwiązanie jest denerwujące, bo utrudnia skrobanie szyby zimą i mycie jej latem.

System domykania drzwi

System domykania drzwi występuje jako jedna opcji w cenniku aut luksusowych. Zanim jednak wydacie kilka tysięcy złotych, zastanówcie się nad jedną rzeczą.

Drzwi Foto: Onet
Drzwi

Czy drzwi w samochodach kosztujących niemałą fortunę zamykają się aż tak ciężko, że potrzebujecie elektrycznego wspomagacza? Nie sądzimy…

Kierunkowskazy Opla

Niemieccy inżynierowie przy okazji premiery Vectry C i Astry III zaprezentowali nowy typ dźwigni kierunkowskazu. Manetka przy każdorazowym włączeniu wraca do położenia początkowego.

Opel - deska rozdzielcza Foto: Onet
Opel - deska rozdzielcza

Innowacja z pewnością zasługuje na uwagę, jednak ciężko ją uznać za stuprocentowy sukces. Zwłaszcza, że potrafi powodować frustracje kierowców, którzy nie mogą wyłączyć przypadkowo uruchomionego migacza.

Karta w Renault

Renault od ponad dekady stosuje w swoich autach elektroniczne karty.

Renault - start Foto: Onet
Renault - start

Co ciekawe, Francuzi nie zorientowali się jeszcze, że klienci nie są specjalnie szczęśliwi z tego powodu. Dlaczego? Już po kilku latach karty przestają działać, przez co kierowca ma problem z otworzeniem i zamknięciem drzwi swojego samochodu.

Przycisk zwiększający moc silnika (m.in. BMW M6 E63)

Skoro motor może rozwijać większą moc, czemu nie robi tego od razu po odpaleniu?

BMW M6 E63 Foto: Onet
BMW M6 E63

Przyciski nie tylko ograniczają frajdę z jazdy, ale również są przykładem niepotrzebnego komplikowania budowy auta. I niech producenci nie zasłaniają się ekologią czy niższym spalaniem. Problem emisji w bezpośredni sposób nie dotyczy kierowców, a nad niższym zapotrzebowaniem na paliwo wystarczy popracować poprzez delikatniejsze traktowanie przepustnicy.