Elektrycznie przesuwane drzwi (Peugeot 1007)
O ile rozwiązanie sprawdza się w przypadku dużych vanów, o tyle jest absolutnym nieporozumieniem na rynku małych aut miejskich. Największy zarzut dotyczy stylistyki. Masywne drzwi wyraźnie zaburzają linię boczną kompaktowego Peugeota.
Przez to auto wygląda po prostu dziwacznie. Poza tym Francuzi postawili na powolny system elektrycznego przesuwania, który po pewnym czasie nadwyręży cierpliwość właściciela.
Nieodchylająca się wycieraczka (Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo)
Francusko-japońskie trojaczki są wzorem wydajnego zarządzania środkami w procesie projektowania samochodu. W efekcie koncernowi PSA i Toyocie udało się stworzyć bardzo tanie auto miejskie.
Projektanci nie wystrzegli się jednak wpadek. Jedną z największych jest przednia wycieraczka, którą można odchylić na maksymalnie kilka centymetrów. Nieprzemyślane rozwiązanie jest denerwujące, bo utrudnia skrobanie szyby zimą i mycie jej latem.
System domykania drzwi
System domykania drzwi występuje jako jedna opcji w cenniku aut luksusowych. Zanim jednak wydacie kilka tysięcy złotych, zastanówcie się nad jedną rzeczą.
Czy drzwi w samochodach kosztujących niemałą fortunę zamykają się aż tak ciężko, że potrzebujecie elektrycznego wspomagacza? Nie sądzimy…
Kierunkowskazy Opla
Niemieccy inżynierowie przy okazji premiery Vectry C i Astry III zaprezentowali nowy typ dźwigni kierunkowskazu. Manetka przy każdorazowym włączeniu wraca do położenia początkowego.
Innowacja z pewnością zasługuje na uwagę, jednak ciężko ją uznać za stuprocentowy sukces. Zwłaszcza, że potrafi powodować frustracje kierowców, którzy nie mogą wyłączyć przypadkowo uruchomionego migacza.
Karta w Renault
Renault od ponad dekady stosuje w swoich autach elektroniczne karty.
Co ciekawe, Francuzi nie zorientowali się jeszcze, że klienci nie są specjalnie szczęśliwi z tego powodu. Dlaczego? Już po kilku latach karty przestają działać, przez co kierowca ma problem z otworzeniem i zamknięciem drzwi swojego samochodu.
Przycisk zwiększający moc silnika (m.in. BMW M6 E63)
Skoro motor może rozwijać większą moc, czemu nie robi tego od razu po odpaleniu?
Przyciski nie tylko ograniczają frajdę z jazdy, ale również są przykładem niepotrzebnego komplikowania budowy auta. I niech producenci nie zasłaniają się ekologią czy niższym spalaniem. Problem emisji w bezpośredni sposób nie dotyczy kierowców, a nad niższym zapotrzebowaniem na paliwo wystarczy popracować poprzez delikatniejsze traktowanie przepustnicy.