Wszystko dlatego, że De Dion ma dwa silniki parowe, które rozpędzają go do 60 km/h i pozwalają na jednym tankowaniu przejechać nieco ponad 30 km. Zbiornik ma 151 l, więc „spalanie” tego modelu prawie 500 l/100 km. Zbiornik z węglem, który rozgrzewa wodę, nagrzewa się 45 minut. Według szacunków auto ma osiągnąć na aukcji cenę około 2 milionów euro. De Dion pochodzi z 1881 roku, do tej pory miał czterech właścicieli (w tym jednego przez 81 lat!) i w 1887 roku wziął udział w pierwszym wyścigu samochodowym świata (ehm, był tam jedynym samochodem, który w nim uczestniczył, o czym trzeba pamiętać).
Najstarsze auto świata na sprzedaż
Najstarszy jeżdżący i istniejący samochód ma nazwę dłuższą niż on sam jest – De Dion Bouton et Trepardoux Dos-a-Dos Steam Runabout – i napędzany jest wodą.