Logo
WiadomościAktualnościNajwiększe na świecie targi klasycznej motoryzacji – Techno-Classica w Essen

Największe na świecie targi klasycznej motoryzacji – Techno-Classica w Essen

Oprócz klasyków można tu kupić części do nich, narzędzia do ich naprawy, literaturę, modele, stroje vintage i tysiące innych gadżetów niezbędnych każdemu kolekcjonerowi. Swoje perełki wystawili członkowie 200 klubów zrzeszających miłośników danej marki czy modelu. W ciągu pięciu dni Techno-Classicę odwiedza ponad pół miliona osób. Wygląda na to, że „covidowe” zawirowania i problemy udało się pokonać i światek kolekcjonerski działa z pełną energią.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Jakie pojazdy były wystawione na Techno-Classica?
Ile osób odwiedza Techno-Classica?
Jakie zmiany zauważono wśród odwiedzających?
Czy ceny klasyków wzrosły w porównaniu do lat poprzednich?

Techno-Classica Essen – młodzi kolekcjonerzy szukają youngtimerów

Porównując Techno-Clasicę sprzed kilku-kilkunastu lat można zauważyć pewną zmianę – coraz więcej wystawianych pojazdów to youngtimery (czyli mające poniżej 30 lat). Takie pojazdy są też najchętniej kupowane. Zmiany widać także wśród odwiedzających Techno-Classicę – duża grupa to ludzie młodzi, w wieku 30-40 lat. To oni właśnie najbardziej interesują się youngtimerami, chętnie kupują kilkunastoletnie Mercedesy, BMW, Porsche, Alfy Romeo.

Przeczytaj także: Podobno czeka nas zakaz jazdy dla seniorów i nowe obowiązkowe badanie lekarskie. Wyjaśniamy zmiany w prawie jazdy

Ceny klasyków nadal w dołku

Jeśli idzie o ceny klasyków to od kilku lat są w „dołku”, nadal nie odzyskały poziomu sprzed covidu, czyli z początku roku 2020. W cennikach „Classic Data”, czy „Oldtimer Mark”, będących „biblią” kolekcjonerów, w rubryce „Trend 5-letni” świeci się na czerwono, co oznacza, że ceny są niższe. To dobra informacja dla kupujących, bo można znaleźć ciekawe egzemplarze klasyków w przystępnych cenach. I zła dla właścicieli chcących sprzedać swoje pojazdy. Ale obie grupy jakoś się dogadują, bo na wielu wystawianych egzemplarzach widać było napis „Verkauft”, czyli sprzedany.

Techno-Classica Essen – było kilka firm z Polski

Warto też odnotować udział w tegorocznej Techno-Classice kilku firm z Polski. To m.in. „Auto Stodoła" zajmująca się renowacją Mercedesów 190 SL z lat 50., „Cars Verde" – renowacja Mercedesów Pagoda z lat 60., „Mercedes Classic Cars", „Fabryka klasyków", „Bracia Gozlińscy" (sprzedaż youngtimerów), „Novol" – materiały lakiernicze.

W galerii najciekawsze zdjęcia z Essen, zarówno najstarszych, najcenniejszych kolekcjonerskich aut, jak też młodszych – w tym przypadku z cenami.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium