- 2700 klasycznych pojazdów i 200 klubów
- Coraz większe zainteresowanie youngtimerami
- Ceny klasyków niższe niż pięć lat temu
Oprócz klasyków można tu kupić części do nich, narzędzia do ich naprawy, literaturę, modele, stroje vintage i tysiące innych gadżetów niezbędnych każdemu kolekcjonerowi. Swoje perełki wystawili członkowie 200 klubów zrzeszających miłośników danej marki czy modelu. W ciągu pięciu dni Techno-Classicę odwiedza ponad pół miliona osób. Wygląda na to, że „covidowe” zawirowania i problemy udało się pokonać i światek kolekcjonerski działa z pełną energią.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoTechno-Classica Essen – młodzi kolekcjonerzy szukają youngtimerów
Porównując Techno-Clasicę sprzed kilku-kilkunastu lat można zauważyć pewną zmianę – coraz więcej wystawianych pojazdów to youngtimery (czyli mające poniżej 30 lat). Takie pojazdy są też najchętniej kupowane. Zmiany widać także wśród odwiedzających Techno-Classicę – duża grupa to ludzie młodzi, w wieku 30-40 lat. To oni właśnie najbardziej interesują się youngtimerami, chętnie kupują kilkunastoletnie Mercedesy, BMW, Porsche, Alfy Romeo.
Przeczytaj także: Podobno czeka nas zakaz jazdy dla seniorów i nowe obowiązkowe badanie lekarskie. Wyjaśniamy zmiany w prawie jazdy
Ceny klasyków nadal w dołku
Jeśli idzie o ceny klasyków to od kilku lat są w „dołku”, nadal nie odzyskały poziomu sprzed covidu, czyli z początku roku 2020. W cennikach „Classic Data”, czy „Oldtimer Mark”, będących „biblią” kolekcjonerów, w rubryce „Trend 5-letni” świeci się na czerwono, co oznacza, że ceny są niższe. To dobra informacja dla kupujących, bo można znaleźć ciekawe egzemplarze klasyków w przystępnych cenach. I zła dla właścicieli chcących sprzedać swoje pojazdy. Ale obie grupy jakoś się dogadują, bo na wielu wystawianych egzemplarzach widać było napis „Verkauft”, czyli sprzedany.
Techno-Classica Essen – było kilka firm z Polski
Warto też odnotować udział w tegorocznej Techno-Classice kilku firm z Polski. To m.in. „Auto Stodoła" zajmująca się renowacją Mercedesów 190 SL z lat 50., „Cars Verde" – renowacja Mercedesów Pagoda z lat 60., „Mercedes Classic Cars", „Fabryka klasyków", „Bracia Gozlińscy" (sprzedaż youngtimerów), „Novol" – materiały lakiernicze.
W galerii najciekawsze zdjęcia z Essen, zarówno najstarszych, najcenniejszych kolekcjonerskich aut, jak też młodszych – w tym przypadku z cenami.
Galeria zdjęć
Wystawiono 2700 zabytkwych aut
Rośnie popularność Porsche 356 i 911
Mercedes 300 SL Gullwing. Cena 1,5-2 miliony euro
Mercedes 300 SL Gullwing
Lamborhgini za 297 tys. euro
Citroen DS w wersji kabrio
VW Golf I kabrio. Osiąga ceny powyżej 10 tys. euro. Ten egzemplarz wyceniono na 24.00 euro
Kolekcja 14 Porsche 356 Roberta Brockera
Citroen SM. Cena 49 900 euro
Cadillac Eldorado
Cadillac Eldorado
Ferrari 250 GT cabrio z 1960 r. Cena 1,45 miliona euro
Carrol Shelby Daytona Coupe z 1985 r. Cena 189 tys. euro
Ferrari Testarossa z 1991 r. Cena 199 tys. euro
Ferrari 458 Speciale A z 2015 r. Cena 1 milion euro
Aston Martin DB6 Shooting Brake, czyli... kombi z 1965 r. Cena – do uzgodnienia
Mercedes 0 319 z 1965 r.
Porsche 911 Carrera 3.2 Targa. Sprzedane za 119 911 euro
Porsche 356 B z 1960 r. Cena 129 950 euro
Ferrari Dino. Cena 525 tys. euro
Lamborghini Murcielago od JB-Design za 297 tys. euro. Po lewej model LP 640 za 249 500 euro
Mercedes SLS. Wyceniany od 200 tys. euro w górę
Mercedes R 129 z przyczepką zrobioną z tylnej połówki tego samego modelu
Mercedes 540 Special Roadster z lat 30. Cena? Ok. 8 milionów euro
Mercedes Ponton cabrio. Te modele wyceniane są na 150-180 tys. euro
Polska firma specjalizująca się w odrestaurowywaniu Mercedesów Pagoda
Maybach Spezialrennwagen z 1920 roku z Muzeum w Sinsheim. 300 KM mocy i 200 km/h!
VW Garbus 1200 kabriolet z 1964 roku. Cena 49 500 euro
Mercedes W 123 w wersji Long z 1980 roku księcia Monaco Alberta II. Okazja – do kupienia za 49 900 euro
Messerschmitt KR 200 z 1958 roku
Renault Avantime z 2003 roku. Cena 13 900 zł
100-letni pojazd na stoisku AVUS
Alfa Romeo 6C 1750 SS z 1929 roku. Brała udział w Mille Miglia. Cena 956 tys. euro
Fiat 1110 z 1954 r. Dwukrotny uczestnik Mille Miglia
BMW 238 z 1939 r.. Cena 850 tys. euro
Bugatti typ 43 z 1928 r. Cena 1,75 miliona euro
Riley z 1936 r. Cena 390 tys. euro
Peugeot 5 1/2 HP Bebe z 1903 roku. Cena 125 tys. euro
Alfa Romeo z pucharem zdobytym w konkursie elegancji
Mercedes SLS AMG GT Final Edition z 2014 r. Cena 525 tys. euro
Bentley Mayfair Coupe. Cena – do uzgodnienia
Jedno ze stoisk z częściami do zabytkowych aut
Itala z 1913 roku. Zbudowano tylko 11 egzemplarzy
Dwa Mercedesy SLS
Porsche 911
Stoisko polskiej firmy Auto Stodoła
Citroen SM
Citroen ID 20 F Break z 1974 r.
Citroen DS obchodzi w tym roku 70. urodziny
Mercedes 540K Recreaction z 1936 r.
Mercedes 540K Recreaction z 1936 r.
Bentley Speed 6 Special Peking to Paris