W Warszawie odbyła się konferencja wraz z prezentacją bolidu Natalii Kowalskiej, która w tym sezonie reprezentować będzie barwy niemieckiego zespołu SL Formula Racing.

W 2007 roku SL Formula Racing wystartuje w wyścigach NEC Formula Renault, będących kontynuacją serii Mistrzostw Niemiec. Będzie to już dziesiąty rok startów zespołu w tym cyklu.

- Jak na razie mamy najwięcej doświadczenia i uzyskujemy najlepsze wyniki ze wszystkich niemieckich zespołów, które wystawiają swoje bolidy do tych mistrzostw. Po zapoczątkowaniu współpracy pomiędzy krajami Europy Północnej mistrzostwa te odbywają się na torach Niemiec, Skandynawii i krajów Beneluxu. To pozwoli na udział w nich najlepszych teamów z europejskiej czołówki – powiedział Addi Schlosser, szef zespołu SL Formula Racing.

W sezonie 2007 za kierownicą bolidów SL Formula Racing obok Natalii Kowalskiej wystąpią: Rosjanie – Anton Niebylickij i Dawid Sigacew oraz Brazylijczyk Pedro Nunes Ferreira.

- Kiedy miałam cztery lata moja siostra zaczęła jeździć, a ja jej kibicowałam i pokochałam ten sport. Uwielbiam zapach spalin - chyba bym mogła zamieszkać na stacji benzynowej – zażartowała podczaswarszawskiej konferencji prasowej Natalia Kowalska, której kolorowy kask zdobi okazały wizerunek Myszki Mini.

Licencję kartingową Natalia Kowalska otrzymała w 1999 roku. Ma już za sobą wiele startów krajowych i zagranicznych. W minionym roku przygotowując się do startów bolidami jednomiejscowymi ukończyła szkołę jazdy Formula Ford, zaliczyła testy w Formule BMW i Formule Renault 2000.

Starty w zawodach Natalia będzie łączyć z nauką - uczy się w drugiej klasie liceum i za rok czeka ją matura.

- Przez fachowców w Niemczech Natalia została nazwana nieoszlifowanym diamentem. Mamy plan, który doprowadzi ją do progu Formuły 1. Trudno powiedzieć kiedy to nastąpi, ale jako zawodniczka doskonale się rozwija. W drugiej połowie roku chcemy wystartować w mistrzostwach Europy, a na koniec myślimy o testach w World Series by Renault. Nie jest wykluczone, że może już za rok Natalia otrzyma szansę testów w bolidzie F1 - powiedział menedżer Kowalskiej Marcin Kasztelan.

Sezon Renault 2,0 NEC rozpoczyna się26 maja wyścigiem na torze Zandvoort (Holandia). Miesiąc wcześniej zawodniczka pojedzie w wyścigu będącym elementem mistrzostw Szwajcarii w tej klasie (22 kwietnia). Zespół traktuje ten start jako ostry trening przed mistrzostwami Northern European Cup 2007.

Bolid Formula Renault 2,0 napędzany jest silnikiem czterocylindrowym o pojemności skokowej 1998 cm3 i mocy 196 KM przy 7000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 222 Nm przy 4750 obr/min, który współpracuje z sześciostopniową sekwencyjną skrzynią biegów. Może osiągać prędkość maksymalną 265 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 sekundy.

Warto przypomnieć, iż doświadczenie w wyścigach Formula Renault 2,0 zdobywali tacy mistrzowie Formuły 1 jak m.in. Kimi Raikkonen, Felipe Massa, Scott Speed i Robert Kubica.