Nowe jednostki 6-cylindrowe Nissana przeznaczone są dla samochodów z silnikiem z przodu i napędem na tylną oś. Silniki linii konstrukcyjnej VQ o pojemności 2,5 i 3,5 l powstają w nowej fabryce w Iwaki i są nawet o 10 % oszczędniejsze od porównywalnej konkurencji. W USA, gdzie silniki znajdą najwięcej nabywców, należeć będą do kategorii SULEV (Super Ultra Low Emission Vehicles). Silniki tej kategorii produkują o ponad 75 % NOx mniej niż dopuszcza aktualna norma japońska, wprowadzona w roku 2005. Linia VQ po raz pierwszy pojawiła się w roku 1994, m. in. również w europejskim Nissanie Maxima. Dziś należy tu obok silników 2,5 V6 i 3,5 V6 na przykład 4-litrowy silnik V6 z Nissana Pathfinder. Do tegorocznego marca wyprodukowano 5,5 miliona silników VQ. Nowe silniki otrzymają dodatkowo przydomek HR, który rozumieć można na dwa sposoby: High Revolution (wysokie obroty) lub High Response (szybka reakcja). Pierwsze znaczenie odpowiada pracy na wysokich obrotach (do 7500 obr./min), drugie linearnemu wzrostowi mocy w całym zakresie obrotów, na czym największą zasługę ma konstrukcja kolektora dolotowego i wydechowego oraz zmienne fazy rozrządu zarówno zaworów dolotowych, jak i wydechowych. Kadłub silnika jest teraz lżejszy i sztywniejszy, straty powodowane tarciem zminimalizowano dzięki nowemu opracowaniu powierzchni tłoków, cylindrów i korbowodów.