Nowy Magentis 2009 jest dziełem koreańskiego zespołu projektowego pod kierownictwem głównego stylisty Kia Petera Schreyer’a i powstał w ramach kształtowania "nowego oblicza" marki KIA. Dzięki dobrym własnościom jezdnym, obszernej kabinie oraz wysokiej jakości montażu i korzystnej wartości w relacji do ceny, 4,8-metrowy zyskuje wszelkie szanse zwiększenia atrakcyjności marki KIA dla klienteli segmentu D. Aby przyciągnąć uwagę nabywcy, szczególnie europejskiego – Magentis 2009 pożegnał się ze swą tradycyjnie konserwatywną stylistyką, nabierając nowego, dynamicznego i wyróżniającego się wyglądu zarówno na zewnątrz jak i w środku. "Uważam, że naszemu zespołowi projektowemu nowy Magentis po prostu bardzo się udał" – twierdzi Peter Schreyer – "Zwiększona długość nadwozia, nowa maska silnika, reflektory, lampy przeciwmgielne i zderzak z trzema wlotami powietrza oraz nowa pokrywa bagażnika plus lampy i zderzak tylny – wszystko to daje świetny efekt. Dla mnie Magentis 2009 to przykład trafionej równowagi pomiędzy agresywniejszym charakterem i zwiększoną wyrazistością wyglądu a estetyką nowego oblicza marki KIA". Na nowy wygląd Magentisa składa się m.in. wydłużenie przedniego zwisu nadwozia o 45 mm i tylnego o 20 mm – a więc zwiększenie długości całkowitej do 4800 mm. Rozstaw osi, szerokość i wysokość pojazdu – odpowiednio 2720, 1805 i 1480 mm – pozostają niezmienione.Na polskim rynku Magentis 2009 oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia: Silver, Gold oraz Platinium. Pod maską znajduje się m.in. 2,0-litrowy Diesel o mocy 150 KM przy 3800 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 305 Nm osiąganym w zakresie 1800-2500 obr/min. Nowy silnik diesla może współpracować z sześciostopniową skrzynią manualną lub czterostopniową przekładnią automatyczną. We wnętrzu Magentisa uwagę zwraca zmodernizowana tablica przyrządów i zestaw wskaźników, konsola centralna, oprawa ścieżki selektora automatycznej skrzyni biegów, a także nowe tkaniny obiciowe oraz kolorystyka wystroju. Zestaw wskaźników umieszczony został w trzech cylindrach. Ścieżka selektora „automatu” zyskała owalną oprawę, wykończoną w chromie i matowanym aluminium. Nakładka deski rozdzielczej pozostaje matowo czarna – lecz jej dolne powierzchnie oraz inne elementy tapicerskie wnętrza i siedzenia dostępne są także w materiale typu zamszowego – jednolicie czarne albo – czarno-szare. Pokaźne wymiary kabiny pasażerskiej "starego" modelu zostały w pełni zachowane, jest więc w niej dosyć miejsca, by komfortowo pomieścić pięć osób, które do dyspozycji mają 425 litrów pojemności bagażowej (+ 5 litrów więcej niż poprzednio). "Magentis 2009 wyraźnie wzmacnia naszą obecność w segmencie D i jestem pewien, że jest to dobra demonstracja sloganu ‘Power to Surprise’ wobec obecnej i przyszłej klienteli marki KIA" – mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. "Dzięki poważnym zmianom i modyfikacjom w każdej praktycznie kategorii – stylizacji, osiągów, komfortu, jakości oraz bezpieczeństwa jestem przekonany, że nowy Magentis 2009 staje się coraz bardziej interesującą ofertą na rynku, nie mówiąc już o 150-konnym Dieslu czy ‘specjalnie europejskim’ siedzeniom i wystrojowi wnętrza" – dodaje Szyszko.Nowy Magentis 2009 produkowany jest w koreańskim zakładzie KIA Hwasung 3. Samochód dostępny jest w ośmiu kolorach nadwozia, w tym dwóch nowych – brązowym Metallic Bronze oraz niebieskim Inky Blue. Pozostałe popularne kolory – czerwony Charming Ruby Red, srebrny Bright Silver, perłowy White Pearl, czarny Ebony Black, biały Clear White i szary Midnight Grey – nie ulegają zmianie. Na naszym rynku Magentis objęty jest trzyletnią gwarancją producenta bez kilometrowego limitu przebiegu i 3-letnim programem pomocy drogowej (roadside assistance) oraz sześcioletnią gwarancją perforacyjną nadwozia. KIA Magentis 2009 dostępny jest już w ponad 50 punktach dealerskich KIA na obszarze całego kraju, a jego cena podstawowa wynosi 64.900 zł.źródło: KIA