Nowa generacja modelu Mazda 2 jest o 100 kg lżejsza od poprzedniczki. Można powiedzieć, że poddano ją diecie odchudzającej.
Gdzie inżynierom Mazdy udało się zaoszczędzić tak dużo masy? Na przykład w dużym stopniu zastosowano stal głębokotłoczną w konstrukcji samochodu lub zoptymalizowano komponenty i mechanizmy (np. układ zawieszenia jest lżejszy o 13 kg). Nie zapomniano ani o wnętrzu, gdzie zmodyfikowano przednie siedzenia (-2,5 kg), przednie głośniki zamieniono za lżejsze neodymowe (-1 kg), zmodyfikowano także system elektroniczny (-2,9 kg).
Ale jak zaoszczędzić kolejne kilogramy? Konstruktorzy Mazdy zburzyli dotychczasowe konwencje. Zmniejszyli cały samochód - dokładniej o 40 mm na długość i 55 mm na wysokość. Aktualne wymiary wynoszą: długość 3885 mm, szerokość 1695 mm i wysokość 1475 mm. Rozstaw osi 2490 mm zachowano. Przestrzeń bagażowa zmniejszyła się nieznacznie do 250 l.
Dzięki masie mniejszej o 100 kg Mazda 2 osiąga niższe zużycie paliwa od poprzedniej generacji oraz z tym związanych niższych emisji CO2. Mniejszy silnik o pojemności 1,3 l korzystający z cyklu Millera zużywa średnio 4,4 l/100 km. Emisje CO2 wynoszą 129 g/km, co w porównaniu z konkurencją jest bardzo dobrym wynikiem.
Mazda 2 w sprzedaży pojawi się najpierw z dwoma jednostkami benzynowymi o pojemności 1,3 l (55 kW/75 KM i 62 kW/84 KM) i silnikiem 1,5 l (76 kW/103 KM). Wysokoprężna jednostka 1,4 MZR-CD pojawi się w ofercie później.
Źródło: Mazda