• Centrum Obsługi Administracji Rządowej (COAR) ogłosiło nowe przetargi na zakup (łącznie 210 sztuk) jak i wynajem samochodów (łącznie 70 pojazdów).
  • Największe zakupy dotyczą aut niższych klas z silnikami benzynowymi. To nieduże kombi klasy B (73 egzemplarze) oraz modele z segmentu C (3 sztuki kombi i 37 pozostałych).
  • W osobnym postępowaniu zamówiono także auta klasy D z silnikami o mocy min. 260 KM, napędem 4x4, automatyczną skrzynią biegów i maksymalnym średnim spalaniem (WLTP) 9,3 l/100 km.

Rządowa flota powiększy się o kilkaset nowych samochodów. Centrum Obsługi Administracji Rządowej (COAR) ogłosiło nowe przetargi na zakup (łącznie 210 sztuk) jak i wynajem samochodów (łącznie 70 pojazdów). Na liście umieszczono auta różnych klas. Większość z nich to modele benzynowe segmentu B, C oraz E. W rządowym zestawieniu nie zabrakło także modeli z silnikami diesla, hybryd oraz pojazdów elektrycznych.

Największe zakupy dotyczą aut niższych klas z silnikami benzynowymi. To nieduże kombi klasy B (73 egzemplarze) oraz modele z segmentu C (3 sztuki kombi i 37 pozostałych). Nieco mniej jest aut klasy D (np. Opel Insignia, Toyota Camry) pogrupowanych według napędu oraz mocy. COAR poszukuje 9 sztuk wersji benzynowych o mocy minimum 150 KM, 15 sztuk aut z silnikami o mocy co najmniej 180 KM oraz dwóch sedanów z napędem 4x4. W osobnym postępowaniu zamówiono także auta klasy D z silnikami o mocy min. 260 KM, napędem 4x4, automatyczną skrzynią biegów i maksymalnym średnim spalaniem (WLTP) 9,3 l/100 km. Na tym nie koniec.

Rządową flotę wzbogacą także modele zelektryfikowane i wysokoprężne. COAR poszukuje dla urzędników 26 elektrycznych hatchbacków klasy C (każde z nich powinno być dostarczone z baterią naładowaną co najmniej do 50 proc.) oraz 4 hybryd z segmentu D (np. Peugeot 508) i E (np. Lexus ES). Diesle za to w skromnej liczbie. Potrzeba bowiem 2 mocnych sedanów klasy D, pickupa i kilku minibusów.

W planach jest także długoterminowy wynajem samochodów. Rząd planuje wynająć łącznie 70 pojazdów (tylko napędy benzynowy i hybrydowe). Zależnie od potrzeb danej instytucji samochody różnych klas będą wynajęte na okres od pół roku do 36 miesięcy. Najwięcej potrzeba benzynowych sedanów z silnikami o mocy minimum 180 KM (21 sztuk), odmian z napędem 4x4 (12) oraz kilku hybryd. Potrzebne są również limuzyny klasy E o mocy nie niższej niż 220 KM (6 sztuk) i 340 KM (2 egzemplarze).

Samochody trafią do różnych instytucji. W przetargu wskazano m.in. urzędy wojewódzkie (m.in. w Białymstoku, Bydgoszczy, Gorzowie Wielkopolskim, Krakowie, Lublinie, Rzeszowie, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie oraz w Szczecinie) oraz ministerstwa (Ministerstwo Edukacji Narodowej, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, MSWiA, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Zdrowia). Z nowych aut skorzystają także urzędnicy GDDKiA, GITD, IPN, Rządowego Centrum bezpieczeństwa oraz różnych inspektoratów (farmaceutyczny, ochrony środowiska).