Auto z bazową ceną 8900 euro kwalifikuje się do dwóch rodzajów dopłat: ekologicznej w wysokości 2000 euro i tzw. wrakowej wynoszącej 1000 euro. Warunkiem zakupu Sandero za 5900 euro jest oddanie na złom swojego starego samochodu.

Dacia z modelem Sandero ponownie pokazała, że można budować tanie i dość atrakcyjne samochody Podobnie jak inne samochody z gamy Dacia, Sandero jest owocem procedury projektowo-wdrożeniowej o nazwie design to cost ( kierowanie projektem odbywa się w zależności od ustalonych z góry kosztów projektu i wdrożenia do produkcji), jak również efekt carry over w celu optymalizacji jego niezawodności i kosztów własnych (poprzez wykorzystanie szeregu części z innych pojazdów grupy Renault). Posłużono się też projektowaniem komputerowym, eliminując konieczność budowy kosztownych prototypów. To wszystko pozwoliło zaoferować klientom pojazd o wyjątkowo korzystnym stosunku ceny do parametrów użytkowych.

Dacia Sandero wyróżnia się wyrazistymi światłami z przodu. Linia boku, przypominająca odwróconą falę, jest uwydatniona dzięki szerokim listwom bocznym (w zależności od wersji). Dla osób, które chcą dodatkowo podkreślić linię Dacii Sandero, istnieje możliwość montażu zestawu SUV, składającego się z osłony przedniej i kratek na światłach przeciwmgłowych z przodu, pary spojlerów progowych oraz osłony tylnej, który nadaje modelowi nieco offroadowy charakter.

Wnętrze cechuje się całkiem przyzwoitym wykończeniem. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i funkcjonalna. W zależności od wersji jej poszczególne elementy mogą być lakierowane na różne kolory i pokryte różnymi materiałami. Bardzo wiele uwagi poświęcono też ergonomii przełączników i czytelności informacji wyświetlanych na tablicy rozdzielczej.

Dacia posiada gwarancję na trzy lata lub 100000 kilometrów.