Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe Porsche 911 Targa: Po raz pierwszy z napędem na cztery koła!

Nowe Porsche 911 Targa: Po raz pierwszy z napędem na cztery koła!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Porsche 911 Targa, wymarzone auto dla tych, którzy Cabrio uważają za zbyt ekstrawaganckie, a Coupe za zbyt ciasne, doczekało się nowej generacji, która pojawi się w salonach już w listopadzie.

Nowe Porsche 911 Targa: Po raz pierwszy z napędem na cztery koła!
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Nowe Porsche 911 Targa: Po raz pierwszy z napędem na cztery koła!

Porsche 911 Targa, wymarzone auto dla tych, którzy Cabrio uważają za zbyt ekstrawaganckie, a Coupe za zbyt ciasne, doczekało się nowej generacji, która pojawi się w salonach już w listopadzie. Pierwszy raz w tym modelu pojawi się stały napęd na cztery koła, znany z pozostałych dwu wersji nadwozia!

Targa i tym razem zaoferuje ogromny szklany szyberdach o powierzchni 0,45 m kwadratowych, który można otworzyć za pomocą dwu silniczków elektrycznych w przeciągu 7 sekund, bez względu na aktualną prędkość samochodu. Nowa konstrukcja dachu jest prawie 2 kg lżejsza od poprzedniej. Kiedy dach jest zamknięty, płynnie nawiązuje na przednią i tylną szybę tworząc prawie jednolitą całość. Hałas we wnętrzu został zminimalizowany dzięki nowym uszczelkom, a turbulencje eliminują nowo zaprojektowane deflektory. Przed promieniami słonecznymi chroni pasażerów elektrycznie przesuwana roletka z przeświecającej tkaniny. Tylną część dachu można otworzyć podobnie, jak w samochodach typu hatchback, uzyskując dostęp do przestrzeni bagażowej, która po złożeniu tylnych siedzeń pomieści aż 230 l bagażu.

To nie wszystko – od początku będą oferowane dwie wersje: Porsche 911 Targa 4, napędzane klasycznym 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności skokowej 3,6 l, który dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii – chłodzenie cieczą, cztery zawory na cylinder oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus – osiąga moc 325 koni i 370 Nm; Porsche 911 Targa 4S napędzane jest tym samym silnikiem o zwiększonej do 3,8 l pojemności, który dostarcza 355 KM i 400 Nm. Auto do „setki“ przyśpiesza w 5,3/4,9 s i osiąga prędkość maksymalną 280/288 km/h, a dzięki systemowi stałego napędu na wszystkie koła, opartego na centralnym mechanizmie różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym, który w razie potrzeby przekazuje 5-40% momentu obrotowego na przednią oś, co poprawia przyczepność na mokrej lub luźnej nawierzchni bądź przy nagłym odjęciu gazu podczas wchodzenia w zakręt. Moc przenoszona jest poprzez precyzyjną sześciobiegową skrzynię biegów z krótkimi przełożeniami i nietypowym układem poszczególnych biegów lub znaną pięciobiegową skrzynię Tiptronic.

Cena podstawowa netto wynosi 79 tysięcy euro za wersję Targa 4, dla modelu Targa 4S przewidziana jest cena 87.900 euro.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: