Porsche 911 Targa, wymarzone auto dla tych, którzy Cabrio uważają za zbyt ekstrawaganckie, a Coupe za zbyt ciasne, doczekało się nowej generacji, która pojawi się w salonach już w listopadzie. Pierwszy raz w tym modelu pojawi się stały napęd na cztery koła, znany z pozostałych dwu wersji nadwozia!
Targa i tym razem zaoferuje ogromny szklany szyberdach o powierzchni 0,45 m kwadratowych, który można otworzyć za pomocą dwu silniczków elektrycznych w przeciągu 7 sekund, bez względu na aktualną prędkość samochodu. Nowa konstrukcja dachu jest prawie 2 kg lżejsza od poprzedniej. Kiedy dach jest zamknięty, płynnie nawiązuje na przednią i tylną szybę tworząc prawie jednolitą całość. Hałas we wnętrzu został zminimalizowany dzięki nowym uszczelkom, a turbulencje eliminują nowo zaprojektowane deflektory. Przed promieniami słonecznymi chroni pasażerów elektrycznie przesuwana roletka z przeświecającej tkaniny. Tylną część dachu można otworzyć podobnie, jak w samochodach typu hatchback, uzyskując dostęp do przestrzeni bagażowej, która po złożeniu tylnych siedzeń pomieści aż 230 l bagażu.
To nie wszystko – od początku będą oferowane dwie wersje: Porsche 911 Targa 4, napędzane klasycznym 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności skokowej 3,6 l, który dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii – chłodzenie cieczą, cztery zawory na cylinder oraz system zmiennych faz rozrządu VarioCam Plus – osiąga moc 325 koni i 370 Nm; Porsche 911 Targa 4S napędzane jest tym samym silnikiem o zwiększonej do 3,8 l pojemności, który dostarcza 355 KM i 400 Nm. Auto do „setki“ przyśpiesza w 5,3/4,9 s i osiąga prędkość maksymalną 280/288 km/h, a dzięki systemowi stałego napędu na wszystkie koła, opartego na centralnym mechanizmie różnicowym ze sprzęgłem wiskotycznym, który w razie potrzeby przekazuje 5-40% momentu obrotowego na przednią oś, co poprawia przyczepność na mokrej lub luźnej nawierzchni bądź przy nagłym odjęciu gazu podczas wchodzenia w zakręt. Moc przenoszona jest poprzez precyzyjną sześciobiegową skrzynię biegów z krótkimi przełożeniami i nietypowym układem poszczególnych biegów lub znaną pięciobiegową skrzynię Tiptronic.
Cena podstawowa netto wynosi 79 tysięcy euro za wersję Targa 4, dla modelu Targa 4S przewidziana jest cena 87.900 euro.