Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...
  • Aktualności
  • Auto Świat - Archiwum
  • Motocykle
  • Multimedia
  • Premiery
  • Targi Samochodowe
  • Turystyka
  • ...
Auto Świat Wiadomości Aktualności Nowe pytania na egzaminach na prawo jazdy – o suwak i korytarz życia. Sprawdź, czy zdasz (Quiz)

Nowe pytania na egzaminach na prawo jazdy – o suwak i korytarz życia. Sprawdź, czy zdasz

Maciej Brzeziński
13 maja 20 12:57
Auto Świat
W bazie pytań zadawanych kandydatom na kierowców podczas egzaminu teoretycznego jest już ponad trzy tysiące pytań – ostatnio pojawiło się ok. 200 nowych dotyczących tzw. jazdy na suwak oraz korytarza życia. Oto 15 przykładowych pytań wraz z ilustracjami – dokładnie takie pytania mogą pojawić się podczas egzaminu. Wiele jest łatwych, ale niektóre mogą się wydać podchwytliwe albo niezrozumiałe. Sprawdź, czy zdasz!
Kończy się pas albo stoi na nim przeszkoda, ruch jest bardzo spowolniony? To jest właśnie ta sytuacja, w której mamy obowiązek jechać „na suwak”. W innych sytuacjach obowiązują standardowe przepisy rządzące pierwszeństwem podczas zmiany pasa ruchu Foto: Auto Świat
Kończy się pas albo stoi na nim przeszkoda, ruch jest bardzo spowolniony? To jest właśnie ta sytuacja, w której mamy obowiązek jechać „na suwak”. W innych sytuacjach obowiązują standardowe przepisy rządzące pierwszeństwem podczas zmiany pasa ruchu

1. Czy kierujący ma obowiązek stosować tzw. „jazdę na suwak”, gdy nie ma znacznego zmniejszenia prędkości?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Obowiązek jazdy na suwak występuje wyłącznie w sytuacji znacznego spowolnienia prędkości na drodze

2. Czy w wyjątkowej sytuacji np. ratowania życia, przy zachowaniu szczególnej ostrożności, możesz skorzystać z drogi pojazdu uprzywilejowanego?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Przepisy nie przewidują wyjątków – z korytarza życia mogą korzystać wyłącznie pojazdy biorące udział w akcji ratowniczej

3. Czy kierujący pojazdem poruszającym się prawym pasem ruchu po ominięciu tego znaku ma obowiązek umożliwić Tobie zmianę pasa ruchu?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Jeszcze nie dojechałeś do końca pasa ruchu

4. Czy kierujący poruszający się prawym pasem ruchu jest obowiązany umożliwić już w tym miejscu zmianę pasa ruchu pojazdowi jadącemu przed Tobą?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
NIe
NIe Następne pytanie
Nie, dlatego że pojazd jadący przed Tobą nie dojechał jeszcze do końca pasa ruchu. Przed nim jedzie pojazd, który w zaistniałej sytuacji powinien zostać wpuszczony na sąsiedni pas ruchu w pierwszej kolejności

5. Czy w tej sytuacji kierujący pojazdem poruszającym się prawym pasem ruchu jest obowiązany umożliwić tobie zmianę pasa ruchu?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
NIe
Tak Następne pytanie
W miejscu, gdzie kończy się lewy pas ruchu, w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości, pojazd jadący prawym pasem powinien umożliwić zmianę pasa ruchu temu pojazdowi, który porusza się lewym pasem. Na obrazku widać, że pas się kończy

6. Czy kierujący pojazdem poruszający się sąsiednim pasem ruchu jest obowiązany bezpośrednio przed miejscem zanikania pasa ruchu umożliwić pojazdowi jadącemu przed Tobą zmianę pasa ruchu na prawy?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
NIe
Tak Następne pytanie
WIdzimy sytuację „modelową” – znaczące spowolnienie ruchu i kończący się pas

7. Czy kierujący jadący lewym pasem ruchu ciągnikiem siodłowym z cysterną ma obowiązek już w tym miejscu umożliwić pojazdowi jadącemu przed Tobą zmianę pasa ruchu na sąsiedni?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Pas ruchu jeszcze się nie kończy w tym miejscu

8. Czy kierujący tym pojazdem, nie należącym do zarządcy drogi, może skorzystać z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego, do której zbliża się celem usunięcia zawilgocenia w miejscu wypadku?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Pojazd ten nie jest pojazdem uprzywilejowanym

9. Czy z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego utworzonej w sposób przedstawiony na zdjęciu może skorzystać kierujący pojazdem pomocy drogowej biorący udział w akcji ratowniczej?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Tak Następne pytanie
Po to właśnie tworzymy korytarze życia – by umożliwić swobodny przejazd pojazdom biorącym udział w akcji ratowniczej

10. Czy wszyscy kierujący w sposób właściwy zapewniają swobodny przejazd pojazdu uprzywilejowanego?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Pojazdy biorące udział w akcji ratowniczej muszą jechać slalomem, ponieważ niektóre inne pojazdy stoją na środku drogi, zamiast rozjechać się na boki

11. Czy kierujący pojazdami w sposób właściwy umożliwili swobodny przejazd pojazdu uprzywilejowanego?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Kierujący pojazdami powinni umożliwić pojazdom uczestniczącym w akcji ratowniczej przejazd środkiem – poprzez zjazd z prawego pasa ku prawej krawędzi pasa i poprzez zjazd z lewego pasa ku jego lewej krawędzi. Na zdjęciu widzimy pojazdy zatrzymane pomiędzy pasami ruchu – na środku. Pojazd ratowniczy musi omijać je z prawej strony.

12. Czy kierujący pojazdami utworzyli prawidłowo "korytarz życia" w celu umożliwienia swobodnego przejazdu pojazdu uprzywilejowanego?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Tak Następne pytanie
Na drodze z dwoma pasami ruchu w jedną stronę jadący lewym pasem powinni zjechać do lewej krawędzi pasa, a jadący prawym pasem – do prawej krawędzi pasa, pozostawiając pomiędzy sobą przestrzeń dla pojazdów biorących udział w akcji ratowniczej ż– jak na zdjęciu

13. Czy kierujący zespołem pojazdów, który zatrzymał się na środku tej jezdni, zachował się prawidłowo wobec kierującego pojazdem uprzywilejowanym straży pożarnej?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
W takiej sytuacji nie zatrzymuj się – zjedź na bok!

14. Czy w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni kierujący pojazdem nr 4 przejeżdża przed kierującym pojazdem nr 2?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Nie Następne pytanie
Pojazd nr 4 ma obowiązek umożliwić zmianę pasa ruchu pojazdowi nr 2, gdyż ten dojechał do końca pasa w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na drodze

15. Czy w warunkach znacznego zmniejszenia prędkości na jezdni kierujący pojazdem nr 3 ma obowiązek umożliwić kierującemu pojazdem nr 2 zmianę pasa ruchu?

Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury
Tak
Nie
Tak Następne pytanie
Jest to modelowa sytuacja, w której występuje obowiązek jazdy na suwak.
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Twój wynik:
Podziel się wynikiem:
Podziel się
Tweetnij
Google News
Źródło:
Auto Świat
Maciej Brzeziński
Maciej Brzeziński Wydawca
Tematy: Prawo jazdy, Jazda na suwak, Korytarz życia, Quizy

Polecane z kategorii

O mało nie potrącił na przejściu rodziny z dwójką małych dzieci [WIDEO] O mało nie potrącił na przejściu rodziny z dwójką małych dzieci [WIDEO]
50 lat temu zakończono produkcję Warszawy. Oto 11 niesamowitych historii o legendzie PRL 50 lat temu zakończono produkcję Warszawy. Oto 11 niesamowitych historii o legendzie PRL
Policjant omijał na pasach. Wszystko się nagrało Policjant omijał na pasach. Wszystko się nagrało
Dostawczak zniszczony pod wiaduktem w Lublinie. To nie pierwszy wypadek w tym miejscu Dostawczak zniszczony pod wiaduktem w Lublinie. To nie pierwszy wypadek w tym miejscu
Ostatni odcinek Obwodnicy Metropolitalnej z pozwoleniem na budowę Ostatni odcinek Obwodnicy Metropolitalnej z pozwoleniem na budowę
Jeden holował drugiego. Żaden nie powinien siadać “za kółko” Jeden holował drugiego. Żaden nie powinien siadać “za kółko”
18-latek stracił prawo jazdy. Odebrał je kilka godzin wcześniej 18-latek stracił prawo jazdy. Odebrał je kilka godzin wcześniej
Kierowca Volkswagena cudem uniknął uderzenia. Kuriozalny wypadek [WIDEO] Kierowca Volkswagena cudem uniknął uderzenia. Kuriozalny wypadek [WIDEO]
Prowadził, mając 4 promile alkoholu. Jazdę uniemożliwili mu inni kierowcy Prowadził, mając 4 promile alkoholu. Jazdę uniemożliwili mu inni kierowcy

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech