Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat Jazda na suwak

Jazda na suwak

Czy potrafisz jeździć po drogach wielopasmowych? Typowe błędy i wątpliwości

Czy potrafisz jeździć po drogach wielopasmowych? Typowe błędy i wątpliwości

Jazda autostradą, drogą szybkiego ruchu, a nawet dwupasmówką prowadząca przez miasto rządzi się swoimi prawami: przepisy (momentami skomplikowane i niejasne) to jedno, a dobry zwyczaj, który rządzi sytuacjami nieujętymi w przepisach – to drugie
Jazda na suwak to obowiązek. Przypominamy, jak ją stosować

Jazda na suwak to obowiązek. Przypominamy, jak ją stosować

Jazda na suwak od wielu lat z powodzeniem praktykowana na Zachodzie stała się powszechna także u nas. Od końca 2019 r. każdy kierujący ma obowiązek stosowania tej zasady podczas utrudnień w ruchu. Przypominamy, jak należy to robić.
Kierowca TIR-a zabawił się w "szeryfa", czyli metoda na suwak po polsku [Nagranie]

Kierowca TIR-a zabawił się w "szeryfa", czyli metoda na suwak po polsku [Nagranie]

Większość czytelników zna pojęcie "szeryfa drogowego". To kierowca, który na własną rękę wyznacza sprawiedliwość na jezdni, nie bacząc na przepisy ruchu drogowego oraz bezpieczeństwo. W tę rolę coraz częściej wcielają się niestety kierowcy TIR-ów. Oto świetny przykład na to, jak 40-tonowy kolos próbuje rozstawiać po kątach osobówki.
Nowe pytania na egzaminach na prawo jazdy – o suwak i korytarz życia. Sprawdź, czy zdasz

Nowe pytania na egzaminach na prawo jazdy – o suwak i korytarz życia. Sprawdź, czy zdasz

W bazie pytań zadawanych kandydatom na kierowców podczas egzaminu teoretycznego jest już ponad trzy tysiące pytań – ostatnio pojawiło się ok. 200 nowych dotyczących tzw. jazdy na suwak oraz korytarza życia. Oto 15 przykładowych pytań wraz z ilustracjami – dokładnie takie pytania mogą pojawić się podczas egzaminu. Wiele jest łatwych, ale niektóre mogą się wydać podchwytliwe albo niezrozumiałe. Sprawdź, czy zdasz!
Materiał promocyjny
Czy jazda na suwak, korytarz życia i ograniczenia prędkości, poprawią bezpieczeństwo na drogach?

Czy jazda na suwak, korytarz życia i ograniczenia prędkości, poprawią bezpieczeństwo na drogach?

Wysoka śmiertelność na polskich drogach, często jest spowodowana nadmierną prędkością. Pomoc często nie może dotrzeć ze względu na korki. Ograniczenia prędkości i korytarz życia to dobre, uzupełniające się pomysły, ale niewiele pomogą bez odpowiedniej postawy kierowców
Jazda na suwak – czy miesiąc po wejściu przepisów stosujemy się do nowych zasad?

Jazda na suwak – czy miesiąc po wejściu przepisów stosujemy się do nowych zasad?

Według badań przeprowadzonych przez ProfiAuto tylko co drugi kierowca ustępuje miejsca innym autom zgodnie z zasadami jazdy na suwak. Okazuje się, że najchętniej przepuszczamy autobusy, z kolei największe problemy z włączeniem się do ruchu mają kierowcy aut luksusowych.
Kiedy nie trzeba jeździć „na suwak”?

Kiedy nie trzeba jeździć „na suwak”?

Jak należało się spodziewać, wprowadzenie obowiązku jazdy na suwak spowodowało punktowy chaos na drogach: choć większość kierowców już wie, że jazda na suwak to obowiązek, jest wielu takich, którzy – być może nieświadomie – nadużywają przepisów dotyczących „suwaka”, powodując niebezpieczne sytuacje i ryzykując, że staną się winnymi kolizji lub wypadku. No właśnie: kiedy nie trzeba jeździć „na suwak”?
Ważne zmiany dla kierowców:  co się wydarzyło w 2019 roku i co wydarzy się wkrótce?

Ważne zmiany dla kierowców: co się wydarzyło w 2019 roku i co wydarzy się wkrótce?

Podzielmy umownie zmiany w prawie na takie, które się udały (tzn. weszły w życie), takie, o których wiele mówiono, zapowiadano, a skończyło się na tym, iż kierowcom tylko wydaje się, że obowiązują, i na takie, które są zapowiadane jako „do wprowadzenia” w najbliższej przyszłości. Bierzemy więc notatnik i... po kolei!
Nowe pytania w egzaminach na prawo jazdy

Nowe pytania w egzaminach na prawo jazdy

Po trzech miesiącach od wprowadzenia obowiązku "jazdy na suwak" i korytarzy życia w pytaniach egzaminacyjnych dla kandydatów na kierowców pojawią się pytania dotyczące "jazdy na suwak" i korytarzy życia - poinformował wiceszef resortu infrastruktury Rafał Weber.
Weszły w życie przepisy o jeździe na suwak i korytarzu życia. Jak jechać, by nie być winnym kolizji?

Weszły w życie przepisy o jeździe na suwak i korytarzu życia. Jak jechać, by nie być winnym kolizji?

Dzisiaj weszły w życie przepisy nakazujące stosowanie „jazdy na suwak” oraz regulujące sposób przepuszczania pojazdów uprzywilejowanych. Uwaga – to nie są przepisy sugerujące grzeczność na drodze – one „twardo” zmieniają zasady pierwszeństwa podczas jazdy w korku, gdy jeden z pasów ruchu na drodze się kończy! Do nowych przepisów będą stosować się wszyscy pod rygorem uznania winnym spowodowania kolizji i utraty zniżek na OC. Inaczej mówiąc: kto nie zna przepisów o jeździe na suwak, ten ponosi koszty kolizji. A zatem: jakie są, punkt po punkcie, zasady jazdy na suwak wymagane przepisami, które właśnie wchodzą w życie?
Prezydent podpisał ustawę ws. "korytarza życia" i jazdy "na suwak"

Prezydent podpisał ustawę ws. "korytarza życia" i jazdy "na suwak"

Obowiązek tworzenia tzw. korytarza życia i jazdy "na suwak" wprowadza nowelizacja Prawa o ruchu drogowym, która właśnie została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę. Nowe przepisy mają wejść w życie po 21 dniach od ogłoszenia.
Jazda na suwak – instrukcja obsługi

Jazda na suwak – instrukcja obsługi

Ustawa o jeździe „na suwak” została uchwalona na ostatnich posiedzeniach Sejmu i Senatu. Gdy zacznie obowiązywać, zmieni całkowicie zasady pierwszeństwa w miejscach, gdzie kończy się pas ruchu w warunkach „zakorkowania drogi”. Pilnujcie daty jej wejścia w życie i przeczytajcie „instrukcję obsługi” – błąd może oznaczać uszkodzony samochód i podwyższenie składki na OC!
Korytarz życia i jazda na suwak – będą obowiązkowe

Korytarz życia i jazda na suwak – będą obowiązkowe

Sejm przyjął projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym, wprowadzający przepisy dotyczące tworzenia drogowych korytarzy życia oraz jazdy na suwak. Po wejściu przepisów w życie oba sposoby zachowania kierowców staną się obowiązkowe. Jednak przepisy będą obowiązywały później niż planowano.
Rząd zaakceptował korytarz życia i jazdę na suwak. Jak robić to poprawnie?

Rząd zaakceptował korytarz życia i jazdę na suwak. Jak robić to poprawnie?

Rząd przyjął opracowany przez Ministerstwo Infrastruktury projekt nowelizacji Kodeksu drogowego, która reguluje zasady jazdy na suwak i tworzenia korytarza życia dla samochodów ratunkowych. Kiedy nowe przepisy zaczną obowiązywać?
Wraca sprawa przepisów dotyczących „jazdy na suwak” – znamy już daty

Wraca sprawa przepisów dotyczących „jazdy na suwak” – znamy już daty

Wreszcie mamy konkretne wiadomości w sprawie „jazdy na suwak”. Projekt nowelizacji Kodeksu drogowego dotyczący tych przepisów trafił właśnie do Kancelarii Premiera. Rząd planuje przyjąć nową ustawę tuż po wakacjach.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech