Logo
WiadomościAktualnościNowość na jesień

Nowość na jesień

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Segment kompaktowych vanów zdobywa coraz więcej zwolenników. Ze względu na walory użytkowe staje się coraz modniejszy.

Swoich przedstawicieli w tej klasie wystawia praktycznie każda firma: Renault ma Scénica (dwie wersje nadwoziowe), Opel - Zafirę, a Toyota - Corollę Verso. Teraz w tym segmencie także Honda będzie miała wyjątkową propozycję dla dużych rodzin - sześcioosobowego vana FR-V.6 osób w 2 rzędach Samochód został zbudowany na płycie podłogowej popularnego CR-V. Duży rozstaw kół i osi daje przestronność kabiny na poziomie np. Accorda. Największym atutem vana Hondy jest funkcjonalność. Nie dość że autem może wygodnie podróżować sześć osób (trzy z przodu i trzy z tyłu), to środkowe fotele dają się składać i przesuwać. Pakowanie walizek ułatwia niski próg bagażnika, wysoko unosząca się klapa i prawie kwadratowy otwór. Po złożeniu obu środkowych foteli możemy bez problemu załadować przedmioty do 2,4 m długości, np. deskę surfingową. Dodatkowo, oprócz standardowych kieszeni i skrytek w całej kabinie, pod dzielonym siedziskiem przedniego, centralnego fotela jest pojemny schowek, a w dolnej części panela centralnego przewidziano chowany uchwyt na napoje, oczywiście potrójny. Stylistyka i funkcjonalność kokpitu tak jak w pozostałych autach Hondy stoi na wysokim poziomie. Podobnie rzecz ma się z wykończeniem (FR-V jest produkowany w Japonii) i przyjemnymi w dotyku tworzywami. Mocne silnikiW Europie Zachodniej van ma być oferowany, do wyboru z dwoma silnikami benzynowymi: 1.7/125 KM (nie jest przewidywany w Polsce) i 2.0/150 KM. Ten pierwszy łączony jest z 5-biegową skrzynią manualną, a mocniejszy z 6-przełożeniową. Od przyszłego roku pod maską FR-V pojawi się także turbodiesel 2.2/140 KM znany z Accorda. Wszystkie silniki spełniają normę Euro 4. Bezpieczeństwo to 4 airbagi i pełnowymiarowe kurtyny. Ciekawostką jest 133-litrowa poduszka czołowa otwierająca się na szerokość 86 cm (ochrania kierowcę i pasażera środkowego fotela). Każdy z sześciu podróżnych ma własny trzypunktowy pas bezpieczeństwa. Nie mogło zabraknąć mocowania Isofix. Samochody z mocniejszymi jednostkami będą wyposażone w VSA (odpowiednik ESP).W sprzedaży FR-V pojawi się zaraz po jego oficjalnej premierze na paryskim autosalonie. Na nasz rynek przewiduje się najmocniejszy silnik. Ceny jeszcze nie znamy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: