W zeszłym tygodniu rozeszły się pomiędzy związkowcami koncernu General Motors informacje o przyszłości firmy. Szefostwo przedstawiło związkom zawodowym swój długookresowy plan, który opisuje przyszłość fabryk GM. Ten krok był częścią rozmów o nowej umowie zbiorowej, którą podpisano dwa tygodnie temu. Plan mówi o zasadniczych zmianach w strukturze produkcji poszczególnych zakładów.

Najpierw między pracownikami krążyły informacje, iż Volt będzie produkowany w Detroit, a model zbudowany na platformie Alpha powstawać będzie w zakładzie Lordstown w stanie Ohio. Później na stronie GM Inside News pojawiło się kilka kolejnych ciekawych informacji, m. in. o tym, że „ produkcja RWD DCT dla NG Corvette rozpocznie się w roku 2012”. Skrót DCT najczęściej używa się do określenia dwusprzęgłowej skrzyni biegów – Dual Clutch Transmission. Z tego wynika, że w ofercie skrzyni biegów dla kolejnej generacji Corvette pojawi się zasadnicza nowość. Nowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów dla Corvette C7 ma być produkowana w Toledo. Spekuluje się także o napędzie czterech kół XWD dla przyszłej generacji Corvette.

Zmiany przebiegną także w zakładzie Livonia w stanie Michigan, który po zakończeniu produkcji 8-cylindrowych silników Northstar dla samochodów marki Cadillac w 2010 roku zostanie zamknięty. Nowe 8-cylindrowe jednostki montowane będą w Tonawanda w stanie Nowy Jork.

Źródło: GM Inside News