Maksymalny moment obrotowy wynosi - 300 Nm, którego 90% jest dostępne już od 1500 obr./min.Silnik 2.0 D-4D będzie sprzęgany z manualną 6-biegową skrzynią. Nowy motor to zmodyfikowana jednostka 2,2 D-4D. Wyróżniamy dwie jego wersje. Obie dysponują takimi samymi parametrami. Różnice wynikają z zastosowanego systemu redukcji spalin (na bardziej restrykcyjnych rynkach funkcjonować będzie wersja wyposażona w filtr cząstek stałych - DPF, na pozostałych to rozwiązanie zastępuje katalizator utleniający - CCo, wersja silnika z CCo jest produkowana w Jelczu od 15-go maja 2006)
Nowy diesel z Jelcza
Dziaj oficjalnie rozpoczęto produkcję najnowszego silnika wysokoprężnegoD-4D DPF o pojemności 2,0 l (1998 ccm), który zastępuje dotychczasową słabszą i starszą technologicznie jednostkę. Dzięki obniżeniu stopnia sprężania najnowszy produkt jelczańskich zakładów Toyoty dysponuje mocą 125 KM (poprzednik - 116 KM) zapewniając przy tym mniejsze zużycie paliwa (5,5 l/100 km, poprzednik - 5,8 l/100 km) oraz lepszą redukcję toksycznych związków w spalinach (najniższa w segmencie emisja CO2 - 146 gr/km w cyklu mieszanym).