- Nowy Hyundai Tucson to pierwszy model tej serii z hybrydowym napędem, który generuje 230 KM i 265 Nm
- Oprócz klasycznej hybrydy do wyboru będą silniki benzynowe o mocy 150 KM i 180 KM oraz 136-konny diesel
- W zależności od wersji silniki współpracują z manualną skrzynią, przekładnią dwusprzęgłową lub klasycznym automatem, a moment obrotowy dociera do przednich lub do wszystkich kół
- Za najtańszego Tucsona ze 150-konnym benzyniakiem, przednim napędem i manualną skrzynią zapłacimy 99 900 zł
Hyundai Tucson jest bardzo ważnym samochodem w gamie koreańskiego producenta. Dość powiedzieć, że model generacji, która właśnie kończy rynkową karierę, był najlepiej sprzedającym się Hyundaiem. Teraz na scenę wkracza czwarte wydanie tego modelu.
Nowy SUV w porównaniu z poprzednikiem zmienił się pod niemal każdym względem. Na tle konkurencji Tucson wyróżnia się przede wszystkim charakterystycznym przodem z dużą atrapą chłodnicy, która płynnie przechodzi w oryginalnie wyglądające światła. Efektownych, stylistycznych zabiegów nie brakuje także z boku pojazdu (tu wyróżniają się ostre zarysy wydatnych błotników) oraz z tyłu – z pewnością kły lamp nie są nudnym elementem.
We wnętrzu wykończonym materiałami wysokiej jakości można mieć tapicerkę różnego rodzaju (materiałowa, skórzana) oraz w różnorodnej kolorystyce. Konstruktorzy zaprojektowali przestronną część pasażerską, a podróż odbywa się na obszernych, wygodnych siedzeniach.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZaletą pojazdu jest również pojemny bagażnik, którego wielkość zależy od wersji silnikowej. W przypadku benzyniaka – 620-1799 l, benzynowa miękka hybryda ma kufer o pojemności 577-1756 l, a miękka hybryda z silnikiem Diesla – 546-1725 l. Wreszcie 230-konny, hybrydowy Tucson ma przestrzeń ładunkową o pojemności 616-1795 l.
Pod maską samochodu może pracować jeden z dwóch benzyniaków o mocy 150 KM lub 180 KM, diesel generujący 136 KM oraz klasyczna hybryda, której układ generuje 230 KM oraz 265 Nm. W zależności od wybranej wersji napęd przekazywany jest na przednie koła lub na obie osie. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada skrzynia manualna, dwusprzęgłowa lub klasyczna, automatyczna.
Nowy Hyundai Tucson – ceny zaczynają się poniżej 100 tys. zł
Cennik otwiera kwota 99 900 zł, za którą otrzymuje się bazowego benzyniaka w wersji Start i z napędem na przód. Auto z takim samym silnikiem, ale już jako 48-woltowa miękka hybryda i z dwusprzęgłową skrzynią kosztuje od 133 900 zł (Smart). Mocniejsza z benzynowych wersji (zawsze jako miękka hybryda, 4WD i z dwusprzęgłową przekładnią) to wydatek od 144 900 zł (Smart). Za miękką hybrydę z silnikiem Diesla (2WD i dwusprzęgłowa skrzynia) zapłacicie od 149 900 zł (Smart).
Ceny 230-konnej hybrydy startują od 137 900 zł (2WD, 6-stopniowa aut. skrzynia, wersja Modern). Tak samo skonfigurowane auto, ale z napędem 4x4, kosztuje od 146 900 zł. W tej wersji silnikowej Hyundai Tucson występuje ze specyfikacjami Modern, Smart, Executive oraz Platinum.
Nowy Hyundai Tucson – bogate wyposażenie
Przeczytaj też:
- Czytaj Auto Świat bez wychodzenia z domu i zyskaj dostęp do archiwum
- BMW iX3 – zwyczajnie niezwyczajne
- Jeep Cherokee Overland – terenówka na luksusowo
Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej w standardzie występuje m.in.: 7 airbagów (w tym centralny), utrzymanie pasa ruchu, awaryjne hamowanie, system ratunkowy e-call, klimatyzację (od wersji Smart automatyczną), kamerę cofania (w Platinum kamera 360 stopni), tempomat (w Executive i Platinum – aktywny), a także elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz multimedialny system z Bluetoothem.
W topowej wersji Platinum za bezpieczeństwo odpowiada dodatkowo (seryjnie) monitorowanie martwego pola z systemem wyświetlającym wśród wskaźników widok z martwego pola. Jeżeli nadjeżdżający pojazd zostanie wykryty z lewej strony to jego obraz pojawi się w miejscu szybkościomierza, a jeżeli z prawej strony to w polu obrotomierza. Oprócz tego na pokładzie topowej odmiany występuje monitorowanie tylnej kanapy. Jeżeli w samochodzie zostanie dziecko umieszczone w foteliku system wykryje je i poinformuje otoczenie stosowanym sygnałem.
To jeszcze nie koniec wersji wyposażeniowych, jakie będą występowały w tym modelu, bowiem wiosną 2021 roku do oferty dołączy jeszcze stylizowana na sportowo odmiana N Line.
Nowy Hyundai Tucson – cennik
Silnik/wersja | Start | Modern | Smart | Executive | Platinum |
1.6 T-GDI/150 KM, man. 6 | 99 900 zł | 109 900 zł | 119 900 zł | 129 900 zł | 141 900 zł |
1.6 T-GDI/150 KM 48V, 7DCT | – | – | 133 900 zł | 145 900 zł | 156 900 zł |
1.6 T-GDI/180 KM 48V, 7DCT, 4x4 | – | – | 144 900 zł | 156 900 zł | 167 900 zł |
1.6 CRDI/136 KM 48V, 7DCT | – | – | 149 900 zł | 161 900 zł | 172 900 zł |
1.6 T-GDI HEV/230 KM, aut. 6 | – | 137 900 zł | 147 900 zł | 159 900 zł | 169 900 zł |
1.6 T-GDI HEV/230 KM, aut. 6, 4x4 | – | 146 900 zł | 156 900 zł | 168 900 zł | 178 900 zł |
Galeria zdjęć
Samochód można już zamawiać, a pierwsze samochody dotrą do salonów na przełomie roku
Wnętrze wykończono materiałami wysokiej jakości
W automatycznej skrzyni tryb jazdy wybiera się za pomocą przycisków na tunelu środkowym
Z tyłu wyróżniają się światła w kształcie kłów
Tak wygląda zestaw wskaźników jeżeli kierowca wybierze ustawienie Eco
W sportowym trybie jazdy wśród wskaźników dominuje czerwony kolor
Taki widok ma przed sobą prowadzący, który zdecyduje się pozostać przy standardowym ustawieniu pojazdu
Ceny nowego Tucsona zaczynają się od 99 900 zł
Na pokładzie nie zabraknie nawigacji satelitarnej. W przeciwieństwie do poprzednika ekran nie wystaje nad deskę rozdzielczą, lecz wkomponowano go w konsolę środkową
Z przodu auto wyróżniają charakterystyczne światła oraz duża atrapa chłodnicy
Wiosną 2021 roku do sprzedaży trafi stylizowana sportowo odmiana N Line
N Line będzie miał nieco inną stylistykę nadwozia
Więcej szczegółów dotyczących wyglądu N Line poznamy w 2021 roku
Nowy Hyundai Tucson oferowany jest z napędem na przód lub na wszystkie koła