- Nowy Hyundai Tucson to pierwszy model tej serii z hybrydowym napędem, który generuje 230 KM i 265 Nm
- Oprócz klasycznej hybrydy do wyboru będą silniki benzynowe o mocy 150 KM i 180 KM oraz 136-konny diesel
- W zależności od wersji silniki współpracują z manualną skrzynią, przekładnią dwusprzęgłową lub klasycznym automatem, a moment obrotowy dociera do przednich lub do wszystkich kół
- Za najtańszego Tucsona ze 150-konnym benzyniakiem, przednim napędem i manualną skrzynią zapłacimy 99 900 zł
Hyundai Tucson jest bardzo ważnym samochodem w gamie koreańskiego producenta. Dość powiedzieć, że model generacji, która właśnie kończy rynkową karierę, był najlepiej sprzedającym się Hyundaiem. Teraz na scenę wkracza czwarte wydanie tego modelu.
Nowy SUV w porównaniu z poprzednikiem zmienił się pod niemal każdym względem. Na tle konkurencji Tucson wyróżnia się przede wszystkim charakterystycznym przodem z dużą atrapą chłodnicy, która płynnie przechodzi w oryginalnie wyglądające światła. Efektownych, stylistycznych zabiegów nie brakuje także z boku pojazdu (tu wyróżniają się ostre zarysy wydatnych błotników) oraz z tyłu – z pewnością kły lamp nie są nudnym elementem.
We wnętrzu wykończonym materiałami wysokiej jakości można mieć tapicerkę różnego rodzaju (materiałowa, skórzana) oraz w różnorodnej kolorystyce. Konstruktorzy zaprojektowali przestronną część pasażerską, a podróż odbywa się na obszernych, wygodnych siedzeniach.
Zaletą pojazdu jest również pojemny bagażnik, którego wielkość zależy od wersji silnikowej. W przypadku benzyniaka – 620-1799 l, benzynowa miękka hybryda ma kufer o pojemności 577-1756 l, a miękka hybryda z silnikiem Diesla – 546-1725 l. Wreszcie 230-konny, hybrydowy Tucson ma przestrzeń ładunkową o pojemności 616-1795 l.
Pod maską samochodu może pracować jeden z dwóch benzyniaków o mocy 150 KM lub 180 KM, diesel generujący 136 KM oraz klasyczna hybryda, której układ generuje 230 KM oraz 265 Nm. W zależności od wybranej wersji napęd przekazywany jest na przednie koła lub na obie osie. Za przeniesienie momentu obrotowego na koła odpowiada skrzynia manualna, dwusprzęgłowa lub klasyczna, automatyczna.
Nowy Hyundai Tucson – ceny zaczynają się poniżej 100 tys. zł
Cennik otwiera kwota 99 900 zł, za którą otrzymuje się bazowego benzyniaka w wersji Start i z napędem na przód. Auto z takim samym silnikiem, ale już jako 48-woltowa miękka hybryda i z dwusprzęgłową skrzynią kosztuje od 133 900 zł (Smart). Mocniejsza z benzynowych wersji (zawsze jako miękka hybryda, 4WD i z dwusprzęgłową przekładnią) to wydatek od 144 900 zł (Smart). Za miękką hybrydę z silnikiem Diesla (2WD i dwusprzęgłowa skrzynia) zapłacicie od 149 900 zł (Smart).
Ceny 230-konnej hybrydy startują od 137 900 zł (2WD, 6-stopniowa aut. skrzynia, wersja Modern). Tak samo skonfigurowane auto, ale z napędem 4x4, kosztuje od 146 900 zł. W tej wersji silnikowej Hyundai Tucson występuje ze specyfikacjami Modern, Smart, Executive oraz Platinum.
Nowy Hyundai Tucson – bogate wyposażenie
Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej w standardzie występuje m.in.: 7 airbagów (w tym centralny), utrzymanie pasa ruchu, awaryjne hamowanie, system ratunkowy e-call, klimatyzację (od wersji Smart automatyczną), kamerę cofania (w Platinum kamera 360 stopni), tempomat (w Executive i Platinum – aktywny), a także elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz multimedialny system z Bluetoothem.
W topowej wersji Platinum za bezpieczeństwo odpowiada dodatkowo (seryjnie) monitorowanie martwego pola z systemem wyświetlającym wśród wskaźników widok z martwego pola. Jeżeli nadjeżdżający pojazd zostanie wykryty z lewej strony to jego obraz pojawi się w miejscu szybkościomierza, a jeżeli z prawej strony to w polu obrotomierza. Oprócz tego na pokładzie topowej odmiany występuje monitorowanie tylnej kanapy. Jeżeli w samochodzie zostanie dziecko umieszczone w foteliku system wykryje je i poinformuje otoczenie stosowanym sygnałem.
To jeszcze nie koniec wersji wyposażeniowych, jakie będą występowały w tym modelu, bowiem wiosną 2021 roku do oferty dołączy jeszcze stylizowana na sportowo odmiana N Line.
Nowy Hyundai Tucson – cennik
Silnik/wersja | Start | Modern | Smart | Executive | Platinum |
1.6 T-GDI/150 KM, man. 6 | 99 900 zł | 109 900 zł | 119 900 zł | 129 900 zł | 141 900 zł |
1.6 T-GDI/150 KM 48V, 7DCT | – | – | 133 900 zł | 145 900 zł | 156 900 zł |
1.6 T-GDI/180 KM 48V, 7DCT, 4x4 | – | – | 144 900 zł | 156 900 zł | 167 900 zł |
1.6 CRDI/136 KM 48V, 7DCT | – | – | 149 900 zł | 161 900 zł | 172 900 zł |
1.6 T-GDI HEV/230 KM, aut. 6 | – | 137 900 zł | 147 900 zł | 159 900 zł | 169 900 zł |
1.6 T-GDI HEV/230 KM, aut. 6, 4x4 | – | 146 900 zł | 156 900 zł | 168 900 zł | 178 900 zł |