- Jeep Cherokee Overland ma pod maską benzynowy silnik o mocy 272 KM, a dzięki niemu samochód osiąga setkę po 7,2 s
- Zaletą samochodu jest m.in. bogate wyposażenie seryjne oraz wysoki komfort jazdy
- Ceny samochodu zaczynają się od 216 500 zł, ale za testowany egzemplarz z dodatkami trzeba zapłacić 220 500 zł
Jeep Cherokee obecnej generacji w sprzedaży jest już od 2013 r. Nie oznacza to jednak, że mamy do czynienia z przestarzałym modelem. O jego nowoczesność zadbały lifting przeprowadzony w 2018 r. i wprowadzenie nowego doładowanego benzyniaka o mocy 272 KM.
Overland to propozycja dla osób ceniących luksus. Kompletne wyposażenie, wygodne fotele, przestronne wnętrze – mamy tu wszystko, co zapewnia komfort. Pochwały należą się też za wygodną pozycję za kierownicą i wysoką jakość materiałów wykończeniowych. Mniej entuzjastycznie podeszliśmy do obsługi urządzeń pokładowych – trzeba się przyzwyczaić do dużej liczby przycisków i aktywacji niektórych funkcji za pomocą dotykowego ekranu ze skomplikowanym menu.
Przyspieszenie do „setki” po 7,2 s to dobry wynik, ale konkurencja potrafi lepiej. Audi Q5 z 265-konnym benzyniakiem taką prędkość uzyskuje po 6,1 s. Nie myślcie zatem, że po wciśnięciu pedału do końca czeka was gwałtowny start. W pierwszym momencie Cherokee nabiera tempa z ociąganiem i dopiero po chwili zaczyna sprint godny 272 KM. Odpowiedzialność za takie zachowanie spoczywa na automatycznej skrzyni, która wolno reaguje podczas ruszania.
Jeep Cherokee Overland – silnik o wysokiej kulturze pracy
Żadnych zastrzeżeń nie budzi natomiast praca silnika pod względem akustyki – nawet w trakcie dynamicznego przyspieszania we wnętrzu jest cicho. Akceptowalne jest też spalanie. Wobec tak wysokiej mocy i masy konsumpcja w mieście na poziomie 12,5 l/100 km, a w trasie – 8 l/100 km jest jak najbardziej do przyjęcia. Tym bardziej, że rzeczywiste spalanie w niewielkim stopniu przekracza wartości podawane przez producenta.
Jeep Cherokee Overland to bardziej bulwarowy tygrys niż typ przeprawowy. Wprawdzie napęd 4x4 w połączeniu z kątami najścia/rampowym/zejścia, wynoszącymi odpowiednio: 18,9/19,5/25 stopni, i prześwit o wartości 201 mm nie wyglądają źle, ale w przypadku Cherokee prawdziwie terenowe wyzwania są domeną wersji Trailhawk (kąty wynoszą odpowiednio 29,9/22,9/32,2 stopnia, a prześwit – 221 mm). Zaletą testowanego auta jest za to wysoki komfort resorowania.
Jeep Cherokee Overland nie jest tanim samochodem (ceny auta zaczynają się od 216 500 zł), ale konkurencja potrafi kosztować więcej – Audi Q5 45 TFSI quattro S tronic to wydatek 221 000 zł.
Jeep Cherokee Overland – to nam się podoba
Wysoki komfort jazdy, przestronne wnętrze, dobre osiągi, pojemny bagażnik.
Jeep Cherokee Overland – to nam się nie podoba
Wysoka cena, słaba precyzja układu kierowniczego, powolne działanie skrzyni biegów.
Jeep Cherokee Overland – nasza opinia
Jeep Cherokee Overland to auto, które polubią głównie kierowcy ceniący SUV-y o luksusowym charakterze. To zasługa kompletnego wyposażenia oraz wysokiego poziomu komfortu. Niedociągnięcia w postaci wolno działającej skrzyni czy utrudnionej obsługi nie dyskwalifikują samochodu.
Jeep Cherokee Overland – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1994, t.benz./R4/16 |
Moc | 272 KM przy 5200 obr./min |
Moment obrotowy | 400 Nm przy 3000 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. 9 |
Napęd | 4x4 |
Prędkość maksymalna | 206 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,2 s |
Spalanie w mieście (wg WLTP) | 12,0 l/100 km |
Spalanie poza miastem (wg WLTP) | 7,2 l/100 km |
Średnie spalanie (wg WLTP) | 9,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 207 g/km |
Teoretyczny zasięg | 665 km |
Długość/szerokość/wysokość | 4623/1859/1681 mm |
Rozstaw osi | 2708 mm |
Masa własna | 1885 kg |
Pojemność bagażnika | 448-570 l |
Pojemność zbiornika paliwa | 60 l |
Cena od/testowanego egzemplarza | 216 500/220 500 zł |
Zaletą testowanego auta jest za to wysoki komfort resorowania
Cherokee Overland nie jest tanie (od 216 500 zł), ale konkurencja potrafi kosztować więcej – Audi Q5 45 TFSI quattro S tronic to wydatek 221 000 zł
Samochód ma wygodne fotele pokryte skórzaną tapicerką
Z tyłu wygospodarowano dużo miejsca na nogi oraz nad głowami
Dzięki przesuwanej kanapie reguluje się ilość miejsca na nogi lub na bagaż
Wprawdzie napęd 4x4 w połączeniu z kątami najścia/rampowym/zejścia, wynoszącymi odpowiednio: 18,9/19,5/25 stopni, i prześwit o wartości 201 mm nie wyglądają źle, ale w przypadku Cherokee prawdziwie terenowe wyzwania są domeną wersji Trailhawk (kąty wynoszą odpowiednio 29,9/22,9/32,2 stopnia, a prześwit – 221 mm)
Pochwały należą się też za wygodną pozycję za kierownicą i wysoką jakość materiałów wykończeniowych
Po cofnięciu tylnych siedzeń kufer mieści przeciętne 448 litrów, ale już po ich przesunięciu do przodu wielkość kufra wzrasta do 570 litrów
Cherokee Overland to auto, które polubią głównie kierowcy ceniący SUV-y o luksusowym charakterze. To zasługa kompletnego wyposażenia oraz wysokiego poziomu komfortu
Seryjna automatyczna skrzynia biegów raczej nie-
spiesznie zmienia przełożenia
Z możliwości auta można korzystać na kilka sposobów, bowiem do wyboru są cztery tryby jazdy
Overland to bardziej bulwarowy tygrys niż typ przeprawowy
W parkowaniu oraz manewrowaniu tym dużym SUV-em pomaga kamera cofania
Na pokładzie znalazł się m.in. nawigacja satelitarna
W wersji Overland dwuczęściowy panoramiczny dach jest standardem
W pierwszym momencie Cherokee nabiera tempa z ociąganiem i dopiero po chwili zaczyna sprint godny 272 KM. Odpowiedzialność za takie zachowanie spoczywa na automatycznej skrzyni, która wolno reaguje podczas ruszania