Niemiecka dywizja tuningowa spółki Mercedes-Benz – Mercedes-AMG – stylowo obchodzi swój jubileusz 40-lecia. Firma zaprezentowała właśnie nowy Mercedes-Benz C 63 AMG, który jest już piątym modelem AMG w klasie C. Pierwszym był Mercedes-Benz C 36 AMG z roku 1993.

Mercedes-Benz C 63 AMG napędzany jest widlastym silnikiem 8-cylindrowym o pojemności skokowej 6,2 l, który oferuje maksymalną moc 336 kW (451 KM) przy 6800 obr./min i moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. W zakresie od 2000 do 6250 obr./min dostępne jest co najmniej 83% maksymalnego momentu obrotowego. Model seryjny dorównuje pod tym względem bliźniaczemu modelowi z niemieckiego pucharu samochodów turystycznych DTM. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h Mercedes-Benz C 63 AMG odbywa w 4,5 s, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Widlastą ósemkę połączono z automatyczną skrzynią biegów AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, w której można manualnie zmieniać biegi manetkami pod kierownicą. Wybierać możemy z trzech trybów jazdy (sportowy, manualny i komfortowy), które regulują szybkość zmiany biegów. Samochód otrzymał sportowe zawieszenie AMG włącznie z nową przednią osią trójwahaczową. Sztywne zestrojenie sprężyn i amortyzatorów gazowych ma zapewnić jak najlepszy kontakt z podłożem.

Model C 63 AMG w standardzie otrzymał nowe 18-calowe koła AMG ze stopów lekkich z 5-ramiennym wzorem. Na felgach zamontowano opony w rozmiarze 235/40 R 18 z przodu i 255/35 R 18 z tyłu. Dostępne są także 19-calowe alufelgi z oponami 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył). Sportowy układ hamulcowy składa się z wierconych tarcz na wszystkich kołach. Z przodu pojawiły się wentylowane tarcze w rozmiarze 360 x 36 mm z nieruchomymi 6-tłoczkowymi zaciskami, natomiast z tyłu znajdziemy tarcze 330 x 26 mm z nieruchomymi 4-tłoczkowymi zaciskami. Samochód wyposażono także w elektroniczny system stabilizacji ESP z trzema trybami pracy (Włączony, Wyłączony, Sport).

Z zewnątrz oprócz wspomnianych wyżej kół ze stopów lekkich samochód cechuje agresywnie stylizowany body-kit obejmujący nowy przedni zderzak ze zintegrowanymi okrągłymi światłami przeciwmgielnymi i skrzelami na bokach, listwy progowe, niewielką listwę dociskową na klapie bagażnika oraz dwa podłużne wygarbienia na masce silnika. Spod tylnego zderzaka celują w konkurencję cztery owalne końcówki wydechu.