Nowy Outlander powstał według najnowszego języka stylistycznego japońskiej marki, który zapowiadał koncepcyjny model PX-MiEV. Czy nowy design dobrze sprzedającego się do tej pory SUV-a przypadnie do gustu europejskim klientom? Japończycy twierdzą, że tak.
Auto rozpoczyna erę bardziej ekologicznych i ogólnoświatowych samochodów Mitsubishi. W późniejszym czasie na rynku pojawi się odmiana hybrydowa modelu. Pod względem wymiarów Outlander trzeciej generacji jest zbliżony do poprzednika. Pojazd nadal będzie oferowany w wersji 5- i 7-osobowej. Trzeci rząd ma być teraz łatwiej rozkładany i wygodniejszy dla pasażerów.
Samochód jest oferowany z dwoma silnikami do wyboru: benzynowym 2.0 i wysokoprężnym 2.2 DID - oba o mocy 150 KM. Benzyniak może współpracować z ręczną skrzynią biegów o 5 przełożeniach lub bezstopniową przekładnią CVT, natomiast turbodiesel może być sprzężony z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub klasycznym automatem. W głównej mierze Outlander jest oferowany z napędem na wszystkie koła. Wersja przednionapędowa jest dostępna tylko z silnikiem benzynowym i ręczną skrzynią biegów.
Nowy Mitsubishi Outlander w podstawowej wersji Invite Plus jest m.in. wyposażony w: przednie, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa, poduszkę kolanową kierowcy, system ABS, systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji, 16-calowe felgi aluminiowe, trójramienną skórzaną kierownicę z elektrycznym wspomaganiem i sterowaniem systemem audio, automatyczną klimatyzację z nawiewami dla drugiego rzędu siedzeń, tempomat ze sterowaniem w kierownicy i radioodtwarzacz CD/MP3 z 6 głośnikami.