Logo
WiadomościAktualnościObwodnica Kępna na S11 dostanie drugą jezdnię. GDDKiA złożyło wniosek

Obwodnica Kępna na S11 dostanie drugą jezdnię. GDDKiA złożyło wniosek

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczęła poważne przygotowania do budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S11 w ciągu obwodnicy Kępna. Złożyła w tym celu już wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) do Wojewody Wielkopolskiego.

Obwodnica Kępna na S11
GDDKiA
Obwodnica Kępna na S11
  • Rozpoczęto przygotowania do budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S11 w ciągu obwodnicy Kępna
  • Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj, a termin zakończenia robót planowany jest na drugą połowę 2027 r
  • GDDKiA podpisała umowę na budowę drogi S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik, planując skorzystanie z nowej trasy w II kwartale 2028 r
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Mamy dobre wiadomości dla kierowców, którzy często korzystają z drogi ekspresowej S11. W ciągu obwodnicy Kępna dostanie ona drugą jezdnię. Cały proces już ruszył - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpiła z odpowiednim wnioskiem do Wojewody Wielkopolskiego.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Poznaj kontekst z AI

Kiedy planowane jest zakończenie budowy drugiej jezdni obwodnicy Kępna?
Która firma realizuje budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna?
Ile kilometrów będzie miała nowa jezdnia obwodnicy Kępna?
Jakie prace dodatkowe planowane są przy budowie drugiej jezdni obwodnicy Kępna?

GDDKiA w kwietniu 2024 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę blisko 4-kilometrowej drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Cała inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj.

Dyrekcja zakończyła już etap opracowania dokumentacji projektowej. Potrzebny był on do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jej uzyskanie zaś pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych. Właśnie o wydanie takiej decyzji GDDKiA wystąpiła do Wojewody Wielkopolskiego.

Całość inwestycji, czyli zbudowanie drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu trasy ekspresowej S11 realizuje Grupa Mirbud. Zapiasny w umowie termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest więc na drugą połowę 2027 r. Całość kosztować będzie ponad 69 mln zł.

Obwodnica Kępna na S11 - tak będzie wyglądać

Do istniejącego, jednojezdniowego odcinka obwodnicy w ciągu S11, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów, zostanie dobudowana druga jezdnia.

GDDKiA planuje też budowę czterech obiektów inżynierskich, wydłużenie istniejących przejść dla zwierząt, a także rozbudowę węzła Baranów - będzie on dostosowany z aktualnej jednej jezdni do dwóch.

Trasa S11 w województwie wielkopolskim

W styczniu 2025 r. zaprezentowano oferty w przetargach na dwa odcinki S11:

  • Przygodzice - Ostrzeszów Północ (12,6 km) - najniższą cenę zaoferowała firma Mirbud (ponad 549 mln zł),
  • Ostrzeszów Północ – Kępno Północ (18,6 km) - najniższą cenę zaoferowała firma Budimex (ponad 588 mln zł).

Aktualnie trwa badanie i ocena złożonych ofert.

W lipcu 2024 r. GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje Grupa Mirbud, ta sama, która wybudować ma drugą jezdnię obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wartość tej umowy to ponad 853 mln zł. Kierowcy z nowej trasy mają skorzystać w II kwartale 2028 r.

GDDKiA informuje również, że aktualnie trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:

1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,

2. Piła – Ujście o długości około 20 km,

3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,

4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,

5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.

Dodatkowo dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej, a dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu toczą się postępowania o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji.

Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium