- Rozpoczęto przygotowania do budowy drugiej jezdni drogi ekspresowej S11 w ciągu obwodnicy Kępna
- Inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj, a termin zakończenia robót planowany jest na drugą połowę 2027 r
- GDDKiA podpisała umowę na budowę drogi S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik, planując skorzystanie z nowej trasy w II kwartale 2028 r
Mamy dobre wiadomości dla kierowców, którzy często korzystają z drogi ekspresowej S11. W ciągu obwodnicy Kępna dostanie ona drugą jezdnię. Cały proces już ruszył - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpiła z odpowiednim wnioskiem do Wojewody Wielkopolskiego.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoGDDKiA w kwietniu 2024 r. podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę blisko 4-kilometrowej drugiej jezdni obwodnicy Kępna. Cała inwestycja realizowana jest w systemie Projektuj i buduj.
Dyrekcja zakończyła już etap opracowania dokumentacji projektowej. Potrzebny był on do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Jej uzyskanie zaś pozwoli na przekazanie wykonawcy placu budowy i rozpoczęcie robót budowalnych. Właśnie o wydanie takiej decyzji GDDKiA wystąpiła do Wojewody Wielkopolskiego.
Całość inwestycji, czyli zbudowanie drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu trasy ekspresowej S11 realizuje Grupa Mirbud. Zapiasny w umowie termin realizacji to 33 miesiące od podpisania umowy z wyłączeniem przerw zimowych (16 grudnia – 15 marca) w okresie prac budowlanych. Zakończenie robót planowane jest więc na drugą połowę 2027 r. Całość kosztować będzie ponad 69 mln zł.
Obwodnica Kępna na S11 - tak będzie wyglądać
Do istniejącego, jednojezdniowego odcinka obwodnicy w ciągu S11, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów, zostanie dobudowana druga jezdnia.
GDDKiA planuje też budowę czterech obiektów inżynierskich, wydłużenie istniejących przejść dla zwierząt, a także rozbudowę węzła Baranów - będzie on dostosowany z aktualnej jednej jezdni do dwóch.
Trasa S11 w województwie wielkopolskim
W styczniu 2025 r. zaprezentowano oferty w przetargach na dwa odcinki S11:
- Przygodzice - Ostrzeszów Północ (12,6 km) - najniższą cenę zaoferowała firma Mirbud (ponad 549 mln zł),
- Ostrzeszów Północ – Kępno Północ (18,6 km) - najniższą cenę zaoferowała firma Budimex (ponad 588 mln zł).
Aktualnie trwa badanie i ocena złożonych ofert.
W lipcu 2024 r. GDDKiA podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S11 na odcinku Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Inwestycję o długości ponad 22 km zrealizuje Grupa Mirbud, ta sama, która wybudować ma drugą jezdnię obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wartość tej umowy to ponad 853 mln zł. Kierowcy z nowej trasy mają skorzystać w II kwartale 2028 r.
GDDKiA informuje również, że aktualnie trwają prace przygotowawcze dla budowy pozostałej części trasy S11 w woj. wielkopolskim. Obejmują one w sumie ponad 220 km i podzielone są na pięć odcinków:
1. Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
2. Piła – Ujście o długości około 20 km,
3. Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
4. Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
5. Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.
Dodatkowo dla trasy ze Szczecinka do Piły Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje odwołania od decyzji środowiskowej, a dla odcinków Piła – Ujście, Ujście – Oborniki, Kórnik – Jarocin oraz Jarocin – Ostrów Wielkopolski w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu toczą się postępowania o wydanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji.